یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید دانشجو شعبان غلامی

دانشجوی شهید شعبان غلامی فرزند محمد ابراهیم در یکم آذرماه سال ۱۳۴۷ در روستای بام از توابع شهرستان اسفراین به دنیا آمد و سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۶ به شهادت رسید.
برگی از زندگی شهید دانشجو شعبان غلامی,

به گزارش عصراترک، شهید شعبان غلامی در یکم آذر سال ۱۳۴۶ در روستای بام از توابع شهرستان اسفراین با ورودش به عرصه وجود فضای خانواده را روشنتر کرد.

با توجه به اینکه در ماه شعبان متولد شده بود. نام شعبان را برای این نورسیده انتخاب کردند، شعبان غلامی دوران کودکی خود را در آغوش گرم پرمهر خانواده گذراند.

از همان دوران کودکی با مسائل اسلامی و مذهبی آشنا شد و دارای قدرت هوشی بالایی بود به طوری که تا سن ۶ سالگی نماز، اسامی امامان، اصول و فروع دین را آموخت.

در دوره نوجوانی علاوه بر تحصیل در کارهای کشاورزی و دامداری به پدرش کمک می‌کرد و در امور تحصیلی فرد موفقی بود و احترام زیادی برای والدین و معلمان خود قائل بود.

بعد از پیروزی انقلاب بخصوص از دوران دبیرستان با عضویت در بسیج فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی وی بیشتر شد و در اکثر مراسم مذهبی و راهپیمایی‌ها شرکت داشت.

شعبان بعد از اخذ دیپلم حدود ۱ سال بیکار بود تا در سن ۱۹ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد از سال ۶۵ تا ۶۶ کمتر از یکسال خدمت سربازی را انجام داد چون علاقه داشت که به دانشگاه برود در حین سربازی مشغول مطالعه کتاب‌های درسی بود.

هنوز یکسال از خدمت نظام وظیفه سپری نکرده بود که در آزمون مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی شهرستان اسفراین در رشته آموزش ابتدایی قبول شد. بعد از موفقیت در آزمون ورودی از خدمت سربازی معاف شد و با سپردن تعهد خدمت محضری در تاریخ ۱۲/۷/۶۶ در سبزوار شروع به تحصیل کرد.

خواهرش فاطمه غلامی در مورد علائق برادرش می‌گوید: برادرم به مسائل مذهبی علاقه زیادی داشت در انجام فرایض الهی خیلی حساس بود تاکید می‌کرد که نماز را اول وقت بخوانید، به آموختن علم و دانش علاقه فراوان داشت.

برادرم به مسائل مذهبی علاقه زیادی داشت در انجام فرایض الهی خیلی حساس بود تاکید می‌کرد که نماز را اول وقت بخوانید، به آموختن علم دانش علاقه فراوان داشت در طی دوران تحصیل دانش آموز موفق و ممتازی بود. علاقه داشت که در آینده معلم شود. از اواخر دوران دبیرستان تمایل زیادی به رفتن به جبهه داشت. او عاشق امام خمینی بود. بر اساس رهنمودهای امام(ره) و به خاطر دفاع از میهن اسلامی و پیروی اسلام به جبهه رفت.

همیشه به ما می‌گفت: «به هر نوعی که می‌توانید به جبهه و جنگ کمک کنید، حجابتان را رعایت کنید.» او روحیه‌ای خدایی داشت و در تمام کارها برای ما معلم بود.

شعبان غلامی در هنگام تحصیل در مرکز تربیت معلم سبزوار دوبار بصورت بسیجی و داوطلبانه بعنوان بی‌سیم چی گردان به مناطق عملیاتی اعزام گردید، سرانجام بعد از خدمات صادقانه در مناطق عملیاتی و بعد از مبارزات مستمر و بی‌امان با دشمنان خدا و خلق در سوم بهمن سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی ماووت عراق بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش به اسفراین انتقال داده شد و بعد از تشییع توسط مردم اسفراین بخصوص مردم مذهبی و متدین روستای بام و توابع در زادگاهش مجاور دیگر شهیدان به خاک سپرده شد. بعد از شهادت از طرف وزارت آموزش و پرورش لیسانس افتخاری در پرونده وی ضبط شد.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک