شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ساعت ۱۰:۵
استاندار خراسان شمالی:

هیات اقتصادی برای برقراری مراودات تجاری راهی روسیه می‌شوند

استاندار خراسان شمالی از سفر هیات تجاری استان به کشور روسیه برای برقرای مراودات تجاری و ایجاد زمینه فروش کالا های استان در این کشور خبر داد.
هیات اقتصادی برای برقراری مراودات تجاری راهی روسیه می‌شوند,

به گزارش عصراترک، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد در نشست هماهنگی سفر هیات تجاری استان به کشور روسیه اظهار داشت: هدف از این سفر فعال‌سازی بخش خصوصی در مراودات تجاری بین ایران و روسیه و به ویژه استان کالوگاست.

وی افزود: تجار استان خراسان شمالی باید در این سفر بتوانند با عقد تفاهم نامه و قراردادهای تجاری امکان صادرات کالا از حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و معدن،... را با روسیه و استان کالوگا فراهم کنند و میزان صادرات از استان را افزایش دهند.

حسین‌نژاد به هیات تجاری و مسئولان امر توصیه کرد به صورت علمی و در چارچوب بین‌المللی تفاهم نامه ها و قراردادهای احتمالی را تنظیم و با آمادگی کامل به این سفر بروند.

وی تلاش برای خرید کشتی را از دیگر اهداف این سفر شمرد و گفت: امیدواریم بعد از این سفر وضعیت تجارت استان خراسان شمالی با روسیه ارتقا یابد.

 استاندار خراسان شمالی افزود: داشتن برنامه جدی بخش خصوصی برای داشتن دفتر تجاری در کالوگا، عقد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی آن شهر، بازاریابی در خصوص 14 زنجیره ارزش استان و محصولات کشاورزی، حضور در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه، کشت فرا سرزمینی و .... و در نهایت اطلاع رسانی از دستاوردهای سفر به مردم از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این سفر انجام شود.

مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: هیاتی تجاری متشکل از 22 نفر از فعالان بخش خصوصی استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن، بازرگانی و با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین ۲۸ شهریورتا ۴ مهرماه به مدت ۶ شب و۷ روز به روسیه اعزام می‌شود.  

وی افزود: برنامه ریزی و اجرای این سفر با هماهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، استانداری خراسان شمالی و همکاری شرکت سبک برتر انجام شده است. ملاقات با سفیر و رایزن جمهوری اسلامی ایران درمسکو، ملاقات با اتاق بازرگانی مسکو، ملاقات با بیزینس راشا، ملاقات با شورای روابط تجاری ایران ـ روسیه، ملاقات با مسئولان کالوگا و گشت شهری در شهر مسکو از برنامه های این هیات است.

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: دراین سفر استاندار خراسان شمالی، نمایندگی وزارت امورخارجه، مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، محیط زیست، شهرداری و شورای شهر، پارک علم و فناوری، میراث فرهنگی همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک