شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ساعت ۱۰:۱۸
مدیرمخابرات منطقه خراسان‌شمالی خبر داد:

جنگل گلستان تا فاروج زیر پوشش اینترنت پرسرعت

مدیرمخابرات منطقه خراسان‌شمالی گفت: از مسیر جنگل گلستان تا انتهای شهرستان فاروج ۱۴ سایت همراه‌اول داریم که پیش از این اینترنت آن ۲G بود اما با تلاش های بسیار همکاران اکنون این مسیر۴G شده است.
 جنگل گلستان تا فاروج زیر پوشش اینترنت پرسرعت,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، رسول علی اصغرپور اظهار داشت: خراسان شمالی به لحاظ نیروی انسانی فنی و چالاک در رتبه خوبی به نسبت سایر استان‌ها  قرار دارد.   یکی از مشکلات مشهود خراسان شمالی، تک مسیر بودن فیبر نوری این استان بود، پیش از این چنانچه فیبر نوری یکی از شهرستان‌ها قطع می‌شد مابقی شهرستان‌هایی که در مسیر بودند نیز اینترنت نداشتند.

وی افزود: اما در چند ماه گذشته پس از در میان گذاشتن این موضوع  دو طرح بلند مدت و کوتاه مدت برنامه‌ریزی کردیم و شهرستان‌های استان اکنون به صورت تک مسیر دارای فیبر نوری هستند. هم اکنون در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان دیگر قطعی کامل اینترنت به طور سراسری نخواهیم داشت.

مدیرعامل منطقه مخابرات خراسان شمالی گفت:   شهرستان راز و جرگلان نیز  به دلیل زمینی بودن فیبر نوری در گذشته درگیر مشکلاتی بود. به دلیل هوایی بودن فیبر نوری  در شهرستان رازوجرگلان زیرساخت این شهرستان در برابر سیل و سرقت و… آسیب پذیر بود. در طرحی زمینی،   ۷۵ کیلومتر از این شهرستان در برنامه  قرار گرفت که صرفا ۷ کیلومتر از آن باقی مانده است. در طرحی دیگر از رباط به گیفان و از گیفان به راز و جرگلان٬ طرح زمینی فیبرنوری انجام می‌شود که بر پایه اجرای این طرح امیدوار به پایداری شبکه هستیم.

علی اصغرپور ادامه داد: از مسیر جنگل گلستان تا انتهای شهرستان فاروج  ۱۴ سایت همراه اول داریم که پیش از این اینترنت آن ۲G بود اما با تلاش‌های بسیار همکاران اکنون  این مسیر ۴G  شده است. همچنین سال گذشته ۷۰سایت در روستاهای استان را توانستیم ۴G کنیم و صرفاً تا الان ۳۰ سایت دیگر باقی مانده  که امیدواریم تا پایان امسال این تعداد سایت نیز فورجی شود.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه افف اف تی تی اچ برای ادارات استان گفت: برخی شهرداری‌های استان تفاهمنامه با شرکت مخابرات بسته‌اند که از این طریق بستر اینترنت پر سرعت  «ftth» در این شهرها فراهم می‌شود. شهر اسفراین در این زمینه پیشتاز است و اخیرا نیز بستر ۴۰ کیلومتر از شهر شیروان در تفاهم نامه‌ای با شهرداری مهیا برای اینترنت پرسرعت «ftth» شده است.

مدیر مخابرات خراسان شمالی تصریح کرد: شهر بجنورد متاسفانه در این زمینه عقب است اما شهردار جدید درخواست داشته  این بستر برای ساختمان‌های شهرداری اجرا شود.   این طرح نیازمند ۷۰  کیلومتر بستر سازی است  و اگر ۷۰  کیلومتر مجوز نیز از سوی شهرداری برای حفاری اخذ شود این بستر برای بجنورد نیز  فراهم خواهد شد.

وی افزود:   با دستگاه‌های جدیدی که پیمانکاران مخابرات تهیه کرده‌اند جای نگرانی برای تخریب وجود ندارد و عملیات‌ها با حداقل برش انجام می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک