یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - ساعت ۲۲:۴۸
رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بیماران سی اف نیازمند حمایت خیرین سلامت هستند

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از خیرین برای کمک به بیماران سیستیک فیبروزیس (CF) استان درخواست حمایت کرد.
بیماران سی اف نیازمند حمایت خیرین سلامت هستند,

رضا آل‌طه، رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: ۴۰ بیمار سیستیک فیبروزیس (CF) در محدوده جغرافیایی دانشگاه شناسایی شدند و مورد حمایت دانشگاه هستند.

وی با اشاره به این که سیستیک فیبروزیس (CF) یا فیبروز کیستی یک اختلال ژنتیکی است که باعث ایجاد اختلال در مخاط شده و سبب آسیب به اندام‌های بدن به ویژه ریه‌ها و پانکراس می‌شود، ادامه داد: این بیماران به دنبال ترشحات ریه و ایجاد التهاب و همچنین عفونت به تدریج ریه خود را از دست می‌دهند که این عارضه از بدو تولد شروع شده و متوقف نمی‌شود.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که این بیماران مظلوم‌تر از سایر بیمارانی هستند که بیشتر به چشم می‌آیند، افزود: بیماری Cf، یک بیماری پرهزینه است و بیشتر بیماران استان زیر ۱۸ سال سن دارند.

وی با اشاره به این که انجمن بیماری سی اف در خراسان شمالی، مرجع حمایتی از این بیماران است از خیرین و نیکوکاران که قصد کمک به ارتقا سلامتی و کیفیت زندگی این بیماران دارند، خواست جهت اهدا تجهیزات مورد نیاز بیماران با این انجمن و یا اداره خیرین سلامت دانشگاه در ارتباط باشند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک