یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ - ساعت ۱۲:۲۷
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی:

عامل ساخت دیوار در حریم ارگ بلقیس اسفراین به یک سال حبس محکوم شد

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در ارگ تاریخی بلقیس در شهرستان اسفراین خبر داد.
عامل ساخت دیوار در حریم ارگ بلقیس اسفراین به یک سال حبس محکوم شد,

به‌گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، ملک‌حسین قویدل چوکانلو با اعلام این خبر، گفت: این تخلف هفته گذشته ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ در دادگاه بدوی شهرستان اسفراین مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسبب آن به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: این فرد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت شده، اقدام به ساخت دیوار در حریم درجه یک شهر تاریخی بلقیس کرده بود که با شکایت و پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکم بر اعاده وضع به سابق صادر شد.

قویدل چوکانلو ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به طور مستمر و هدفمند در حال گشت‌زنی و سرکشی به آثار تاریخی هستند و در صورت گزارش مردمی در خصوص ساخت‌وساز و نیز حفاری غیرمجاز به‌سرعت در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی یادآور شد: هرگونه اقدام بدون اخذ مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی، تغییر، تخریب و مخدوش کردن دید منظری ابنیه تاریخی مشمول مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفانی که بدون مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدام به تخریب، ساخت‌وساز و تغییر چهره بافت تاریخی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک