یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ساعت ۱۴:۰
سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۱۴۰۰۰ نفر از استان خراسان شمالی زائر پیاده رضوی هستند

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴ هزار زائر در قالب ۱۰۶ کاروان پیاده‌روی به سمت حرم رضوی هستند که ۶۰ درصد جمعیت آقایان و ۴۰ درصد بانوان تشکیل می‌دهند.
۱۴۰۰۰ نفر از استان خراسان شمالی زائر پیاده رضوی هستند,

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهارکرد: با کمک خیرین استان خراسان شمالی ۳۵ موکب در زمینه فرهنگی و پشتیبانی، برپایی نماز جماعت در مسیر پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس برپا شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیاده‌روی  حرم رضوی در سال جاری به رقم بی‌سابقه ۱۴ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۴ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: به کمک خیرین استان ۵ هزار پرس غذا در بین زائران به مبلغ ۳ میلیارد تومان توسط ۳۵ موکب توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه موکب‌ها از اربعین فعالیت خدمت‌رسانی را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: موکب‌های دوراهی دشت تا شهرستان شیروان، تا فردا و موکب‌های مسیر شهرستان فاروج تا دو روز آینده مشغول به خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم رضوی هستند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: ۷۵ موکب در قالب حسینیه و مساجد در بین راه جهت استراحت و خواب زائران تدارک‌دیده‌شده است.

وی گفت: پویشی به نام هر منزل یک زائرسرا در استان راه‌اندازی شده که با حمایت خوب مردم روستاهای مسیر زائران پیاده مواجه شده است بطوری که در روستای رضاآباد ۱۶ خانه جهت اسکان و پذیرایی توسط مردم روستا، آماده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: روستاهای قارلق، برزل شیروان، فیض آباد، سیساب، بندیغمور، قاضی از جمله روستاهایی بودند که به پویش هر منزل یک زائرسرا پیوستند.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک