شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ - ساعت ۹:۴۴
کارشناس مسئول توزیع کتاب درسی آموزش و پرورش استان

۸۵درصد دانش آموزان خراسان‌شمالی ثبت سفارش کتاب داده اند

کارشناس مسئول توزیع کتاب درسی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: از ۱۶۹ هزار دانش آموزی که در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده اند۱۶۷ هزار ثبت سفارش کتاب را نهایی کرده اند.
۸۵درصد دانش آموزان خراسان‌شمالی ثبت سفارش کتاب داده اند,

به نقل از عصراترک بجنورد یعقوب افشین، کارشناس مسئول توزیع کتاب‌درسی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و برآورد انجام شده تعداد دانش‌آموزان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری به ۱۹۶ هزار و ۶۸۰ نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۹ هزار و ۲۳۶ دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۶۷ هزار و ۱۴ نفر ثبت سفارش کتاب را انجام داده‌اند.

افشین با تأکید بر این موضوع که بر اساس آمار ثبت شده در سامانه تاکنون ۲ هزار و ۲۲۲ نفر از آمار ثبت شده در سامانه برای ثبت سفارش کتاب اقدام نکرده‌اند، افزود: این در حالی است که در مقایسه با آمار برآورد شده برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نفر اختلاف وجود دارد.

کارشناس مسئول توزیع کتب‌درسی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای مدیران مدارس و اولیا قابلیت دسترسی  ثبت سفارش کتاب در سامانه وجود دارد، گفت: تاکنون ۸۵ درصد دانش‌آموزان ثبت شده در سایت، برای ثبت سفارش کتاب در ثبت‌نامشان را نهایی کرده‌اند.

این مقام مسئول ابراز داشت: آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شده بود و در این مدت خانواده‌ها زمان کافی برای پیگیری ثبت سفارش داشته‌اند.

وی اضافه کرد: هر ساله به دلیل مهاجرت‌ها، انتقالی و جابه‌جایی دانش‌آموزان در مدارس، ترک تحصیلی، آزمون مجدد برای گذراندن پایه تحصیلی، ثبت سفارش‌ها تا آخر شهریورماه به تأخیر می‌افتد.

افشین بیان داشت: هزینه کتاب‌ها در پایه اول ابتدایی ۴۷ هزار تومان، پایه دوم ۵۳ هزار تومان، پایه سوم تا پایه پنجم ۵۸ هزار تومان، پایه ششم ۶۹ هزار تومان، همچنین در پایه هفتم پسران ۱۱۴ هزار تومان، پایه هفتم دختران ۱۱۶ هزار تومان، پایه هشتم پسران ۱۰۰ هزار تومان، پایه هشتم دختران ۹۸ هزار تومان، پایه نهم برای پسران و دخترانم ۱۰۴ هزار تومان بوده است.

وی گفت: در متوسطه دوم باتوجه‌به اینکه رشته‌های تحصیلی و تعداد کتاب‌ها متفاوت است، رقم دریافتی برای خرید کتاب با یکدیگر تفاوت دارد که متوسط قیمت‌ها در بیشترین میزان به ۱۴۲ هزار تومان می‌رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نکته قابل‌توجه این است که هزینه کتاب‌ها بر اساس هزینه اعلام شده در سایت است، زیرا ممکن است برخی کتاب‌ها به دلیل چاپ در سال گذشته تفاوت قیمت داشته باشد، براین‌اساس ملاک قیمت هزینه اعلام شده در سامانه است.

افشین خاطرنشان کرد: بیشترین آماری که نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام نکرده‌اند، مربوط به مقاطع متوسطه اول، دوم، کاردانش و فنی حرفه‌ای است به‌خصوص که این آمار در پایه هفتم و دهم بیشتر از مابقی پایه‌ها است.

وی یادآور شد: طبق جلسات برگزار شده با مدیران مدارس هماهنگی‌ها انجام‌گرفته که حتماً بر اساس آمار موجود در مدارس بررسی شود تا آماری که تاکنون ثبت سفارش کتاب انجام نداده‌اند، پیگیری و به نتیجه برسند.

 

 

تأخیر خانواده‌ها در ثبت سفارش کتاب به ضرر دانش‌آموزان است

کارشناس مسئول توزیع کتب‌درسی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اضافه کرد: شهرستان‌های بام و صفی‌آباد، جاجرم و اسفراین بیشترین ثبت سفارش کتاب و مانه و سملقان، شیروان و فاروج به ترتیب کمترین ثبت سفارش کتاب را در استان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت کتاب دانش‌آموزانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند،هیچ مشکلی وجود ندارد و از طرف این نهاد حمایت می‌شوند، افزود: قطعاً پیگیری خواهیم کرد که هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکل مالی نتواند، سال تحصیلی را بدون کتاب آغاز کند.

افشین با اشاره به اینکه از خانواده‌ها درخواست داریم که در زمان تعیین شده ثبت سفارش کتاب را انجام دهند، گفت: متأسفانه برخی از خانواده‌ها ثبت‌نام را برای روزهای پایانی می‌گذارند که به دلیل اینکه خارج از زمان باشد، کتاب دیرتر به دست دانش‌آموزان می‌رسد و خانواده و دانش‌آموز متضرر می‌شوند.

وی گفت: کتاب‌ها بر اساس تعدادی که در سامانه ثبت سفارش انجام‌گرفته، وارد استان شده و در شهرستان‌ها توزیع شده که از اوایل هفته جاری طبق شیوه‌نامه توزیع کتاب‌ها انجام می‌پذیرد.

این مقام مسئول افزود: ثبت سفارش کتاب تا ۲۰ شهریورماه در سامانه انجام می‌شود، اما پیگیر هستیم که این سامانه تا آخر شهریور سامانه شرایط ثبت سفارش را داشته باشد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک