دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ساعت ۲۳:۰
مدیر عامل شرکت آلومینای ایران خبر داد:

بهره‌برداری واحد اصلاح ضریب قدرت شمش شرکت آلومینای ایران

به مناسبت هفته دولت آیین بهره‌برداری پروژه طراحی، نصب و راه اندازی واحد اصلاح ضریب قدرت و حذف هارمونیک شمش شرکت آلومینای ایران انجام شد.
بهره‌برداری واحد اصلاح ضریب قدرت شمش شرکت آلومینای ایران,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به مناسبت هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر آیین بهره‌برداری پروژه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد اصلاح ضریب قدرت و حذف هارمونیک شمش شرکت آلومینای ایران که با توان متخصصین داخلی و کارشناسان شرکت آلومینای ایران انجام گردیده است، با حضور دکتر صفرنژاد معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌شمالی، امام‌جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان جاجرم، نمایندگان محترم مردم شریف بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، هیات همراه و معاونین و مدیران محترم شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: فاز اول این پروژه شامل فیلتر هارمونیک پنجم و هفتم با مجموع ظرفیت22/5MvAR در بهمن ۱۴۰۱ (برای جبران سازی فاز اول کارخانه تولید شمش آلومینیوم) و فاز دوم در اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسیده و به علت نیاز شبکه سراسری، سریعا در مدار شبکه برق کشور قرار گرفته است.

شه‌بخش افزود: هدف از اجرای این پروژه حذف هزینه توان راکتیو کارخانه شمش آلومینیوم و صرفه‌جویی ماهیانه ۱۱۰ میلیارد ریال، در قبض برق شرکت آلومینا، حذف نویز و اعوجاج ناشی از کوره‌های خط تولید شمش آلومینیوم و همچنین بهبود کیفیت توان مصرفی و کمک به شبکه سراسری برق بوده است.

وی در ادامه بیان کردند: هزینه اجرای این پروژه به مبلغ ۳۷۸/۷۵۰/۵۸۶/۰۸۷ریال بوده است که از تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹شروع شده و با راه‌اندازی این پروژه، سالیانه مبلغی حدود ۱۳۲۰ میلیارد ریال در سال از هزینه قبوض برق تولید شمش آلومینیوم شرکت آلومینای ایران را کاهش می‌دهد.

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک