دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ساعت ۰:۵

شهید مدافع حرم، محمدابراهیم توفیقیان

شهید مدافع حرم محمدابراهیم توفیقیان، اولین شهید مدافع حرم شهرستان اسفراین است که در بهمن‌ماه سال ۹۴ در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسید
شهید مدافع حرم، محمدابراهیم توفیقیان,

به گزارش عصر اترک، شهید سروان محمدابراهیم توفیقیان در تاریخ شهریور سال ۶۲ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهرستان اسفراین متولد شد؛ تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید فهمیده، دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی مطهری، تحصیلات متوسطه را در هنرستان البرز گذراند.

پس از آن تحصیلات دانشگاهی خویش را در دانشگاه پیام‌نور اسفراین در مقطع کارشناسی به پایان رسانید و به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از پایان خدمت سربازی مدت کوتاهی در ایران‌خودرو مشغول به کار شدند تا اینکه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخدام شدند.

در سال ۱۳۹۱ ازدواج کرد و ثمره ازدواج یک پسر بنام محمد پوریا به‌یادگارمانده است که در زمان شهادت پدرش تنها دو ماه سن داشت.

پدر شهید از دوران طفولیت او را با اماکن مذهبی و با احکام دینی آشنا کرد و این خصیصه تا زمان شهادت هر روز پررنگ و پرفروغ در او نمایان بود؛

هرچند که این شهید والامقام دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده بود؛ اما ازآنجایی‌که خاطرات شهدا و رزمندگان و دفاع از اسلام و اهل‌بیت در نهاد وی عجین شده بود، با شنیدن جنگ نیابتی از سوی دشمن به‌ویژه داعشی‌ها و تکفیری‌ها که کشور سوریه را به اشغال خود درآورده بودند غیرت دینی شهید او را به سمت آن دیار کشانده تا از حرم اهل‌بیت دفاع کند.

 در تاریخ ۲۷/۱۰/۹۴ به این کشور سوریه عزیمت کرد و با ازخودگذشتگی و ایثار سرانجام در عملیات آزادسازی منطقه نبل و الزهرا در تاریخ ۱۳/۱۱/۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ رحمانی

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک