دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ساعت ۹:۵۱

تعزیه بنی اسد در گرمه و در دوازدهمین روز از ماه محرم برگزار خواهد شد

تعزیه بنی اسد ماجرای دفن شهدای کربلا توسط قوم بنی اسد را حکایت می کند و بیش از یکصد و پنجاه سال است که در این شهر برگزار می‌شود.
تعزیه بنی اسد در گرمه و در دوازدهمین روز از ماه محرم برگزار خواهد شد,

محمودی فر، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار عصراترک، گفت: تعزیه بنی اسد در گرمه و در دوازدهمین روز از ماه محرم برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه تعزیه بنی اسد ( بیل گردانی ) با شماره ثبت ۴۲۶ در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است، افزود: این تعزیه ماجرای دفن شهدای کربلا توسط قوم بنی اسد را حکایت می کند و بیش از یکصد و پنجاه سال است که در این شهر برگزار می‌شود.  

وی اظهارداشت: تعزیه بنی اسد توسط هیئت متحده حسینی، مسجد الحسین (ع) قلعه اجرا و بعد از طی مسیری از کوچه‌های بافت تاریخی شهر از جمله کوچه بنای تاریخی باغ مزار گرمه در چهارراه مرکزی و با مشارکت مردم ادامه می‌یابد .

وی گفت: ابتدا زنان قوم بنی اسد درصدد برآمدند که کربلا بروند و پیکر مطهر شهدای دشت نینوا را دفن کنند ولی مردان این قوم هم به آنها ملحق شدند با کمک و یاری امام سجاد (ع) پیکر مطهر شهد را بعد از سه روز از واقعه عاشورا دفن می کنند .

پیر غلام اهل بیت حاج حمزه جلالی از تعزیه خوانان و مداحان این مراسم بیان می‌کنند که تمامی ماجرای دفن شهدای کربلا به استناد کتب تاریخی مانند منتهی الامال بوده و این مراسم از پیشینیان ما بر جای مانده است.

/انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک