شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ساعت ۹:۱۴
جانشین سپاه شهرستان شیروان؛

قیام سیدالشهداء باعث تبیین حقایق اسلام شد

جانشین سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان گفت: قیام سیدالشهداء باعث شد تا حقایق اسلام تبیین شود و شرایطی فراهم شد تا شاگردان زیادی در پرتو اسلام به کار تبلیغ، ترویج و مقابله با تحریف قرآن بپردازند.
قیام سیدالشهداء باعث تبیین حقایق اسلام شد,

مهدی کیوان، روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان اظهار داشت: هر رویدادی هر چند بزرگ و سرنوشت‌ساز که در جهان روی می‌دهد طولی نمی‌کشد که با جزر و مد زندگی به دست فراموشی سپرده می‌شود و گذشت زمان شور و هیجان آن را کم‌رنگ می کند اما برخی از وقایع به جهت پیوند و ارتباط با خداوند‌متعال با گذشت زمان از عظمت آن کاسته نمی‌شود.

کیوان، شهادت امام حسین‌ علیه‌السلام را واقعه‌ای کم نظیر دانست و افزود: شهادت امام حسین علیه‌السلام در عالم انسانیت منحصر به فرد می باشد و قابل مقایسه با هیچ ماجرایی نیست و تکرار این واقعه و عزاداری‌ها برای ما عامل هشدار دهنده و بیدار کننده است که تشخیص حق و باطل را مشخص می نماید.

وی با بیان این‌که در یک نگاه کلى و دقیق‏تر، مى‏توان تمام انگیزه‏ها، علل و عوامل قیام امام حسین (ع) را در احیاى دین‏ خلاصه کرد، گفت: در جامعه‌ای (زمان سیدالشهدا علیه‌السلام) احکام قطعی اسلام ترک می‌شد، حدود الهی تعطیل شده بود، ریختن خون مسلمانان خیلی ساده شده و مخالفین حکومت معروف به شارب الخمر به راحتی توسط ترور و دار کشته می شدند، حیات و بقای دین و احکام آن، به امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر بستگی داشت.

جانشین سپاه شهرستان شیروان ادامه داد: لذا به برکت خون سیدالشهداء علیه‌السلام مردم حق و باطل را شناخته و موجب هدایتگری به سوی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه شدند.

کیوان تاکید کرد: حفظ کیان اسلام، صیانت‏ خلافت از انحراف‌هاى امویان، جلوگیرى از ظلم و ستم امویان خاصه بر شیعیان، از بین بردن بدعت‏ها و احیاى سنت، جلوگیرى از محو نام آل‏البیت (ع)، جلوگیرى از تاراج بیت‏المال مسلمین، عمل به وظیفه شرعى و تکلیف دینى، اتمام حجت و تبلیغ دین و از جمله آثار این واقعه بزرگ می باشد.

وی با اشاره به این‌که قیام سیدالشهداء چنان برکتی داشت که بعید است در طول تاریخ اسلام چنین شرایطی پیش بیاید، تصریح کرد: قیام سیدالشهداء باعث شد تا حقایق اسلام تبیین شود و شرایطی فراهم شد تا شاگردان زیادی در پرتوی اسلام به کار تبلیغ، ترویج، مقابله با تحریف قرآن و حقایق، که بزرگترین بلای آن زمان بود بپردازند.

مهدی کیوان افزود: مهمترین پیام واقعه کربلا و درسی که می‌توانیم از این واقعه برای امروزمان داشته باشیم؛ حفظ روح مقاومت و مبارزه با فساد بمنظور اعاده و استقرار ارزش های اسلامی و گرفتار نشدن به دنیا و دنیا طلبی و ضرورت تصمیم به موقع و صیانت از ارزش های دینی و نظام الهی در جامعه و حفظ حالت آرمانخواهی و تحلیل صحیح از زمان و مکان است.

جانشین سپاه شهرستان شیروان با بیان این‌که نهضت امام حسین علیه‌السلام یک فرهنگ الهی است که تأثیر نامحدود و انکارناپذیری در طول تاریخ داشته است، گفت: آثاری چون بیداری، بیزاری از دشمن، معرفت دینی، عشق به ولایت، شجاعت، فداکاری، جانبازی و ایثارگری در راه حق از هزاران شعله‌ی فروزان و گرمابخش و نورانی پیام خون امام حسین علیه السلام است.

کیوان در پایان خاطرنشان کرد: باید تربیت‌دینی، انقلابی و بصیرتی خود را افزایش دهیم و سطح ایمان و معنویت را تقویت کنیم و در راه حق استقامت بورزیم و با فرهنگ عاشورایی برخواسته از روح قرآن آمادگی برای شهادت در راه خدا را به صورت یک آرمان ترویج کنیم.

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1402/05/05
0
1
✔✔✔
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک