شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ساعت ۱۲:۴۷
یک مداح اهل‌بیت:

هیئات امروز باید ولایت‌پذیر باشند‌‌

یک مداح اهل بیت گفت: آنچه که در هیئات امروز باید دنبال شود، تقویت ولایت‌پذیری و نزدیک کردن دغدغه‌های مردم به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.
هیئات امروز باید ولایت‌پذیر باشند‌‌,

رضا وقاری، یک مداح اهل بیت روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان اظهار داشت: بنده از دوران کودکی در مسجد باب‌الحوائج شیروان به عنوان نمازگزار حاضر می‌شدم، به مرور زمان عضو پایگاه بسیج شدم و در برنامه های دعای توسل و ... به صورت مبتدی مداحی می‌کردم.

وی گفت: با تشویق اهل مسجد و مادربزرگم که ارادت خاصی به امام حسین علیه‌السلام داشت وارد عرصه تخصصی مداحی شدم.

وقاری با بیان این‌که مداحی بدون الگو نمی‌شود، افزود: در هنر مداحی، بنده از حاج‌محمود کریمی که از لحاظ فن مداحی، اخلاق مداحی، مسائل روز، خط و مشی سیاسی و ولایت پذیری جزء مادحین فاخر کشور هستند، تقلید می‌کنم.

وی تصریح کرد: هنر مداحی بدلیل تلفیق هنر، ادبیات، موسیقی اصیل و معارف فطری بهترین ابزار برای انتقال معارف حسینی، تلطیف قلوب، گرایش قشر جوان و نوجوان به محبت آل اله می‌باشد.

رضا وقاری خاطرنشان کرد: اشعار معرفتی که مضمون محبت، اخلاق، تقویت عشق حقیقی، تقویت روحیه حماسی و رادمردی، وفاداری و ادب را دارند؛ تمام جوانب زندگی یک جوان را پوشش می‌دهد و این مهم بنظر بنده مورد غفلت واقع شده است.

این مداح اهل بیت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که هیات، کانون جهاد تبیین است، اظهار داشت: بخش مهم هیأت مداحی آن است که باید به متن و اشعار آن بسیار توجه کرد.

وقاری ادامه داد: با توجه به افزایش سطح سواد معرفتی مستمعین، دقت‌نظر صاحبان فکر و اندیشه و وجود انحرافات، آسیب پذیری بسیار شدید مداحی و مهم‌تر این‌که مداحی تاثیر مستقیمی در هدایت جامعه دارد، انتخاب مضامین و اشعار از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

رضا وقاری گفت: بنده در انتخاب اشعار چند موضوع را محور قرار می‌دهم اول آن‌که اشعار شان و جایگاه آل اله را پایین نیاورند و اشعار منتخب باعث تقویت روحیه حماسی، دشمن ستیزی، تقویت ولایت پذیری مقاومت، تقویت ارتباط قلبی، تقویت جایگاه خانواده و برگرفته از مقاتل معتبر باشند.

وی برگ برنده مداحی‌های قدیمی و سنتی را استفاده مداحان از موسیقی‌های فطری و اشعار نغز دانست و تاکید کرد: هیأت جدید اگر اصالت خویش را حفظ کنند و آنتی‌انحراف که همان ارتباط با مراجع و روحانیت اصیل می‌باشد را فعال کنند دچار انحراف نخواهند شد.

این مداح اهل بیت گفت: هیأت جدید در مواجهه با جوان امروز که بیشتر با موسیقی و انواع نرم‌افزارها آشناست، باید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت نباشند و مدل جدیدی در هیئات ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در هیأت امروز باید دنبال شود تقویت ولایت‌پذیری و نزدیک کردن دغدغه‌های مردم به دغدغه‌های رهبر انقلاب است.

وقاری با اشاره به این‌که امام حسین علیه‌السلام شخصیت بی‌تفاوتی نبودند، بیان کرد: محرم مردم را از بی‌تفاوتی نجات می‌دهد، بی‌تفاوتی نسبت به حجاب، امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر و بی‌تفاوتی در مورد مطالبه‌گری که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک