یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ساعت ۱۱:۴۴
در گفتگو با عصراترک اعلام شد:  

ادامه احداث راه آهن جوین-اسفراین معطل چراغ سبز ایمیدرو 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: ادامه اجرای احداث راه آهن جوین-اسفراین که پس از یک دهه فقط به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است نیازمند مشارکت سازمان ایمیدرو است.
ادامه احداث راه آهن جوین-اسفراین معطل چراغ سبز ایمیدرو ,

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک درباره روند اجرای طرح عمرانی راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان اظهار کرد: این طرح عمرانی در دو بخش شامل آزادسازی زمین‌های در مسیر و ساخت راه آهن باید اجرایی شود.  
رشیدی با بیان اینکه در مرحله نخست، قرارداد اجرای این طرح در مسیر جوین به اسفراین در سال ۹۰ با پیمانکار منتخب امضا شد، عنوان کرد: تاکنون، مهمترین مسئله اجرا و ادامه این طرح موضوع تامین اعتبار مالی بوده است.  
وی گفت: طی سال‌های پیشین از بودجه مصوب سالانه، اعتبارات بسیار کمی اختصاص یافته بود که اصلا پاسخگوی اجرای طرح نبوده و ادامه اجرای طرح را بسیار کند کرده است.  
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه پیمانکار فعلی بابت اجرای این طرح در مسیر جوین-اسفراین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان طلب مالی دارد، بیان کرد: این پیمانکار به وزارت راه و شهرسازی تقاضای خاتمه پیمان را ارائه کرده است.  
وی افزود: در حال حاضر انتخاب پیمانکار جدید بابت اجرای این طرح در مسیر جوین-اسفراین در دست اقدام است.  
رشیدی به سفر رئیس جمهور به استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: قبل از انجام این سفر، طی جلسه‌ای به معاون اجرایی وقت نهاد ریاست جمهوری و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کردیم که برای اجرای این طرح راه آهن باید هشت هزار میلیارد تومان اعتبار تامین و اختصاص داده شود که در سفر رئیس جمهور مصوب شود.  
وی افزود: در این جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص این مبلغ اعتبار موافقت نکرد و انجام آن را نپذیرفت.  
در عین حال، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ادامه اجرای این طرح به دریافت اعتبار نیاز داشت، در سفر رئیس جمهور به استان درخواست کردیم تا ادامه اجرای این طرح با مشارکت سازمان ایمیدرو انجام شود که مصوب شد.  
وی بیان کرد: جلسه‌ای با سازمان ایمیدرو برگزار شد و این سازمان پذیرفت تا از محل اعتبارات داخلی خود عملیات ساخت راه آهن فقط در مسیر جوین به اسفراین را اجرایی کند و به پایان برساند.  
رشیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه مدیرعامل سازمان ایمیدرو تغییر کرد، دوباره دو هفته قبل با مدیرعامل جدید سازمان ایمیدرو جلسه‌ای برگزار شد و ایشان پذیرفت که با سفر به خراسان شمالی و بازدید از روند اجرای این طرح در مسیر جوین به اسفراین تصمیم بگیرد.  
وی افزود: منتظر سفر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به استان هستیم.  
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا به کنون، عملیات احداث راه آهن در مسیر جوین به اسفراین با صرف ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی (در زمینه زیرسازی این محور) رسیده است.  
وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر احداث و تکمیل این طرح راه آهن فقط در مسیر جوین به اسفراین به تامین دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: در بودجه مصوب سال مالی
۱۴۰۲ بابت اجرای این طرح فقط اختصاص ۵۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

۱۱ کیلومتر از مسیر بجنورد به جنگل گلستان، آماده آسفالت 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه درباره روند اجرای عملیات راهسازی در محور بجنورد به جنگل گلستان نیز اظهار کرد: ۴۰ کیلومتر از این مسیر باید تعریض، زیرسازی و آسفالت شود که تا به کنون ۱۰ کیلومتر از این مسیر آسفالت و چهار بانده شده است.  
رشیدی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۱ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت شده است.  
وی در ادامه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی بابت ادامه اجرای این طرح راهسازی اعتبارات را با تاخیر اختصاص می‌دهد، گفت: با پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده با این وزارتخانه توانستیم قول اختصاص اعتبار بابت ادامه اجرای طرح را بگیریم که حداقل تا پایان امسال این ۱۱ کیلومتر آماده شده، آسفالت شود.  

 




انجام عملیات راهسازی در محور اسفراین-بجنورد، فعلا در ۱۰ کیلومتر 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی همچنین به عملیات راهسازی در مسیر اسفراین به بجنورد نیز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی ۱۰ کیلومتر از این مسیر (اسفراین به بجنورد) در حال انجام است که به ۵۰ درصد پیشرفیت فیزیکی رسیده است.
رشیدی افزود: در حال حاضر دو کیلومتر از این مسیر آماده انجام آسفالت شده است.  
وی گفت: اجرای عملیات راهسازی برای مابقی مسیر به سمت بجنورد نیز ابتدا باید آزادسازی زمین‌های در مسیر، انجام و پس از آن پیمانکاران جدید، انتخاب و قراردادهای جدید نیز منعقد شوند.

 



۲۸ کیلومتر از محور میامی به جاجرم آسفالت شد 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی درباره عملیات راهسازی در جنوب استان در محور میامی به جاجرم نیز اعلام کرد: از سال گذشته تا به کنون در مسیر محور جاده‌ای میامی به شهرستان جاجرم (از کیلومتر ۵۳ تا کیلومتر ۸۱ در شهرستان جاجرم) به طول ۲۸ کیلومتر از این مسیر آسفالت شد.  
رشیدی گفت: حال عملیات راهسازی از کیلومتر ۸۱ تا کیلومتر ۹۲ در شهرستان جاجرم (به طول ۱۱ کیلومتر) در دستور کار است که باید با اعتبارات سال‌های مالی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شود.  
وی خاطرنشان کرد: عملیات راهسازی در این محور جنوبی استان باید تا کیلومتر ۱۰۱ شهرستان جاجرم امتداد پیداکند.  

مطالعه جامع پسماند استان در حال انجام است 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف وضعیت پسماند استان نیز اظهار کرد: پسماند از جمله مسائلی بوده که استان طی سال‌ها درگیر آن بوده است.  
رشیدی گفت: به طور کلی تا حدود هشت ماه قبل، مطالعه جامع پسماند استان انجام نشده بود و این در حالی است که مدیریت پسماند بدون انجام مطالعات جامع امکانپذیر نیست.  
وی عنوان کرد: در آبان ماه سال ۱۴۰۱، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برای انجام و تهیه مطالعات جامع پسماند استان با مشاور منتخب قرارداد را امضا می‌کند که این مطالعه با پیوست اجتماعی و با اولویت شهر بجنورد همراه است.  
این مقام مسئول گفت: در حال حاضر این مطالعه در حال انجام است که باید تا پایان آذر ماه امسال به پایان برسد.  
وی افزود: مهلت مقرر و سرعت بخشی به انجام مطالعه جامع پسماند استان را به مشاور یادآور شده‌ایم.  

 


 

زمین برای احداث بیمارستان مادر و کودک در مرکز خراسان شمالی جانمایی شد 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در خاتمه درباره جانمایی و ابلاغ زمین به دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور احداث بیمارستان مادر و کودک در مرکز استان نیز اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در شهر بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی استان در اوایل بهار امسال زمین پارک شهربازی بجنورد را مطالبه کرد تا شهرداری بجنورد آن را به اجرای این طرح اختصاص دهد و واگذار کند.  
رشیدی گفت: استاندار نیز طی جلسه‌ای از شورای شهر بجنورد درخواست کرد که این مطالبه دانشگاه علوم پزشکی استان در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد به لحاظ فنی و کارشناسی بررسی و پاسخ داده شود.  
وی خاطر نشان کرد: هر چند که البته جانمایی و معرفی زمین برای اجرای طرح‌های عمرانی از جمله طرح احداث بیمارستان مادر و کودک مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی است.  
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: با این وجود، با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان به طور مشخص زمین پارک شهربازی را مطالبه کرده بود، بنابراین برای پاسخگویی به این مطالبه، استاندار بررسی فنی و کارشناسی آن را از شورای شهر و شهرداری بجنورد خواستار شد.  
وی عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات تخصصی در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد، در نهایت اعلام شد که محل پارک شهربازی برای احداث این بیمارستان مناسب نیست.  
رشیدی در ادامه بیان کرد: دوباره در تاریخ ۲۱ خرداد ماه امسال جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون ماده ۵ استان از جمله اداره کل راه و شهرسازی همچنین شهرداری، نائب رئیس شورای شهر بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزار و در این جلسه اداره کل راه و شهرسازی پنج قطعه زمین را برای اجرای این طرح معرفی کرد.  
وی با بیان اینکه برای انتخاب زمین مناسب از میان زمین‌های معرفی شده، جلسه کارشناسی برگزار شد، اعلام کرد: در نهایت در ۲۲ خرداد ماه امسال قطعه زمین ملی در پلاک ۱۵۶ واقع در حاشیه کنارگذر شمالی در منطقه علی آباد بجنورد به مساحت شش و نیم هکتار انتخاب و مصوب شد.  
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: این قطعه زمین جانمایی شده برای احداث این بیمارستان از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به دانشگاه علوم پزشکی معرفی و ابلاغ شده است.  
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دوم آبان ماه سال گذشته نیز بابت اجرای این طرح در مرکز استان قطعه زمینی، جانمایی و به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شده بود، با این وجود، این نهاد بابت تحویل آن از اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ اقدامی را انجام نداده بود که در نهایت به بیت المال بازگردانده شد.
وی اعلام کرد: حال دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به تحویل قطعه زمین پلاک ۱۵۶ از اداره کل راه و شهرسازی استان، اقدام، سپس مطالعات آن را تهیه و پس از آن برای احداث این بیمارستان، مناقصه را برگزار و پیمانکار را انتخاب کند.  
رشیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زمین جانمایی شده را به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ کرده است، بنابراین طی مدت یکماه فرآیند تحویل و واگذاری این زمین برای اجرای طرح را پیگیری و رصد خواهیم کرد.  
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک