شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۱:۵۶
فرماندار شهرستان شیروان:

حجاب در جامعه اسلامی از خطوط قرمز فرهنگی است

فرماندار شهرستان شیروان گفت: حجاب در جامعه اسلامی از خطوط قرمز فرهنگی و از مبانی زیرساختی است، لذا دشمنان حجاب را دستاویزی جهت نمایش چهره عقب مانده و متحجر از اسلام و حجاب زنان را به عنوان نماد اسلام تندرو در رسانه‌ها نمایش می‌دهند تا جوانان را در مواجهه با امر حجاب دچار تردید کنند.
حجاب در جامعه اسلامی از خطوط قرمز فرهنگی است,

دولت اسماعیل زاده روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصراترک در شیروان به مناسبت هفته عفاف‌و‌حجاب اظهار داشت: آن‌چه که دین مبین اسلام و دستورات دینی بر اساس آیات و روایات قرآن کریم جهت رعایت عفاف و حجاب بانوان تعیین نموده به جهت حفظ کرامت انسانی و استحکام بنیان خانواده است.

اسماعیل زاده گفت: در دامان همین خانواده‌های عفیف و کریم بود که بزرگمردانی تربیت یافتند و انقلابی بزرگ را در مقابل جور و ستم رقم زدند و همین مردان و زنان بودند که ۸ سال مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی نمودند.

فرماندار شهرستان شیروان افزود: این آموزه‌ها بیش از چهار دهه موجب رشد و بالندگی جوانان ایران اسلامی گردیده و دشمن نیز با رصد دقیق و مطالعات عمیق در این حوزه دریافته اگر می‌خواهد بر این نظام و تفکر چیره شود باید ریشه‌های آن را از درون بپوساند و یکی از راهکارهای آن از میان بردن عفت و حیا در خانواده و به تبع آن ایجاد فضای بی‌اعتمادی در این نهاد بنیادی زندگی اجتماعی است.

نماینده دولت در شیروان افزود: هدف اصلی دشمنان قسم خورده انقلاب، ضربه زدن به نهادی‌ است که در دامان آن شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها و بسیاری از بزرگان رشد یافته‌اند تا در نهایت به مقصود شوم خود یعنی استیلاء بر جامعه ایرانی و دوران پیش از انقلاب یعنی استعمار و به بردگی کشیدن زنان و مردان این مرز و بوم دست یابند.

رئیس شورای تامین شهرستان شیروان ادامه داد: این پروژه استعماری یعنی همان استیلاء بر جوامع به روش تغییر فرهنگی، سابقه‌ای بیش از نیم قرن داشته و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه، افغانستان، مصر و الجزایر نیز ایجاد گردید تا زمینه نفوذ استعمار را فراهم نماید.

دولت اسماعیل زاده تصریح کرد: کشورهایی که توانستند در مقابل این نفوذ مقاومت کنند، استقلال جامعه‌ی خویش را حفظ نموده و از در افتادن در چنگال استعمار رهایی یافتند اما همچنان نیز با شیوه‌های متفاوتی از هجمه‌های فرهنگی روبرو هستند که قصد نفوذ در فضای اجتماعی با ایجاد تغییرات در افکار اجتماعی جوامع را دارد.

فرماندار شیروان به لزوم نگرش نقادانه و تحلیل به موقع اقدامات دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: باید به اصل مسئله حجاب و عفاف و اهمیت آن در دیدگاه اسلامی بازگشت، دیدگاه اسلام درباره زن مهیا نمودن فضای رشد و تعالی یکی از ارکان اصلی جامعه است. زن در جامعه اسلامی عهده‌دار تربیت فرزند و پاسدار امنیت اخلاقی خانه و خانواده است.

وی ادامه داد: درست در همین نقطه است که رسانه‌های غربی به مقابله با دیدگاه اسلامی می‌رسند آنها از زن به عنوان یک امکان جهت توسعه روحیه مصرف گرایی و ابزاری جهت اشاعه فرهنگ وابستگی استفاده نموده و راه را برای تاراج سرمایه‌های یک جامعه به روی شرکت‌های چند ملیتی می‌گشایند.

مقام عالی دولت در شیروان خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به صورت فعالانه از خارج یا داخل کشور مشغول رصد لحظه به لحظه اتفاقات داخل ایران بوده و هرجا راه نفوذی جهت ضربه زدن به نظام بیابند از هیچ حربه‌ای فروگذار نمی‌کنند.

دولت اسماعیل زاده یادآور شد: این موارد را به کرات در سال‌های مختلف همچون فتنه ۸۸، اغتشاشات ۹۸ و اغتشاشات سال گذشته مشاهده نمودیم که با هوشیاری نیروهای داخلی و مردم انقلابی و همیشه در صحنه نقشه‌های پلیدشان با شکست روبرو شد.

وی با بیان این‌که از گذر هر کدام از این فتنه‌ها انقلاب اسلامی بالنده‌تر و تنومندتر به راه خود ادامه خواهد داد، افزود:  همانطور که در فتنه‌های اخیر مشاهده کردید حجاب دستاویزی برای این سرویس‌ها جهت فتنه‌انگیزی و کد آشوب‌ها بود، دادن اخبار روزانه غلط و تشویش اذهان عمومی نیز با تحریک و هدایت همین سرویس‌های خارجی زمینه ساز شعله ور شدن آتش فتنه شده بود.

اسماعیل زاده تاکید کرد: برخوردهای دوگانه غرب با اغتشاشات داخل ایران و اعتراضات شکل گرفته در کشورهای اروپایی نیز نشانگر برنامه‌ریزی‌های آنان جهت سوء استفاده از فضای به وجود آمده در کشور بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان گفت: رسانه‌های غربی با تشخیص این مهم که امر حجاب در جامعه اسلامی از خطوط قرمز فرهنگی است و تجربه‌های قبلی در زمینه تغییر فرهنگ در دولت‌هایی که با امر حجاب به گونه‌ای تساهلی برخورد نموده و در نتیجه به خواسته‌های دیگر نیز تن در دادند، به این نتیجه رسیدند برای تخریب مبانی اسلامی باید به یکی از زیرساخت‌های آن یعنی مسئله عفاف و حجاب در جوامع اسلامی حمله کرد.

وی افزود: بنابراین جهت نمایش چهره عقب مانده و متحجر از اسلام، حجاب زنان را به عنوان نماد اسلام تندرو در رسانه‌ها نمایش می‌دهند تا جوانان در مواجهه با امر حجاب دچار تردید شده و جهت فاصله گرفتن از نمادهای ظاهری گروه‌های تندرو از حجاب اسلامی دور نمایند.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: اگر به گذشته نگاه کنید می‌بینید گروه تکفیری داعش که جنایات خوفناکی را در دستور کار خود داشت تماماً از نمادهای ظاهری اسلام به صورت نمایشی در تمامی تصاویر ارسالی خود به رسانه‌ها استفاده می‌کرد و اکنون همگان متوجه شدند آمریکایی که خود سازنده داعش بود با یک کار روانشناسانه و جامعه شناسانه دقیق طراحی‌های خود را برای ضربه زدن به جامعه اسلامی از پیش برنامه‌ریزی کرده بود.

 

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک