یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۷۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ساعت ۱۴:۳
یادداشت،

نقش رسانه‌های جمعی در تخریب حجاب

سینما، تئاتر و خصوصاً تلویزیون از عواملی هستند که نقشی ویرانگر و تخریبی در نابود کردن فرهنگ حجاب و دادن الگوی بی‌حجابی و خودآرایی و خودنمایی به جامعه داشته‌اند.
نقش رسانه‌های جمعی در تخریب حجاب,

به گزارش عصراترک، به عنوان مثال دختر بچه چهار، پنج و شش ساله پای تلویزیون می‌نشیند، برنامه کودک نگاه می‌کند در این برنامه دختر بچه‌هایی را به عنوان تماشاچی یا مسابقه دهنده شرکت می‌دهند که بسیاری از این دختر بچه‌ها روسری به سر ندارند و لباس‌های آنچنانی به تن دارند و توجیهشان این است که به دختر بچه پنج و شش ساله، حجاب واجب نیست.

دختر بچه‌ای که در خانه پای تلویزیون نشسته و این مدل‌ها و الگوها را می‌بیند چگونه تاثیر می‌پذیرد؟ این برنامه تمام می‌شود کارتون شروع می‌شود چون کارتون‌ها اغلب تولید کشورهای غربی هستند که در آن‌ها نه تنها دختر بچه‌ها بلکه خانم‌ها در سنین بالاتر و نقش‌های مادرو… بدون حجاب، زینت کرده، زیبا و دوست داشتنی ظاهر می‌شوند.  

تلویزیون به این دختر بچه‌ها از همان سنین طفولیت الگو می‌دهد، نشان می‌دهد اگر می‌خواهد زیبا و دوست داشتنی باشد، لازمه‌اش بی‌حجابی و آرایش است.

سریال‌های خارجی و فیلم‌های سینمایی که اکثرا تولید کشورهای غربیست و حجاب در آن‌ها معنا ندارد. فیلم‌های شرقی که تولید کشورهایی همچون سوریه است صد برابر بدتر از فیلم‌های کشورهای غربیست این فیلم‌ها الگوی بدحجابی می‌دهد و روح حجاب و عفاف را در جامعه ویران می‌کند.  
حتی در سریال‌های تولید داخل به این صورت است که اشخاص پولدار، تحصیل کرده و زن‌هایی که از خانواده‌های متشخص و تحصیل کرده امروزی هستند غالباً کم حجاب یا بدحجابند. از آن طرف خدمتکارها، زن‌های فقیر و دهاتی و بی‌سواد و حتی زنان مجرم، با حجاب و چادری‌اند.  

تمام مواد مطرح شده، کاری حساب شده برای ویران کردن حجاب است، زن دهاتی را چادری و زنان شهری را بدون چادر و با آرایش نشان می‌دهند.

مجریان و گویندگان زن برنامه‌های تلویزیونی غالباً خانم‌های بی‌چادر و بعضاً بدحجاب و بزک کرده و آرایش کرده‌اند. این‌ها الگوی مخرب حجابند.

در مطالعه علت پاشیده شدن خانواده‌ها، یکی از عللی که سبب می‌شود مردها نسبت به همسرانشان دلسرد شوند و نهایتاً پای طلاق به میان آید این است که زنی که به عنوان همسر دوم انتخاب می‌شود، بهره معینی از زیبایی دارد.  

در حالی که در سینما و تلویزیون هم وقتی می‌خواهند فیلم یا سریال بسازند سعی می‌کنند زیباترین هنرپیشه زن را انتخاب کنند، وقتی این مرد پای تلویزیون می‌نشیند یا به سینما می‌رود هزار جور زن زیبا و جذاب را می‌بینید و لذا کم کم نسبت به زن خودش بی‌علاقه و دلسرد می‌شود، پس نتیجه می‌گیریم که رسانه‌های غربی و شرقی در بی‌حجابی وبدحجابی تاثیر بسیار زیادی داشته‌اند.

مریم یزدانی_ کارشناس مسائل فرهنگی

انتهای پیام/میرزایی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک