شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ساعت ۹:۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خبر داد:

پیگیری ملی ساماندهی عرصه و حریم تپه ارگ نادری شیروان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از برگزاری جلسه پیگیری ملی ساماندهی عرصه و حریم تپه ارگ تاریخی نادری شهرستان شیروان خبر داد.
پیگیری ملی ساماندهی عرصه و حریم تپه ارگ نادری شیروان,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار داشت: باتوجه‌به ضرورت استفاده از ظرفیت میراث‌فرهنگی در توسعه گردشگری علی‌الخصوص گردشگری مذهبی و نیز قرارگیری تپه ارگ نادری در محور آسیایی بجنورد و شیروان در صورت تشکیل کمیته راهبردی، ساماندهی عرصه و حریم تپه ارگ نادری شیروان با مشارکت دستگاه‌های مربوطه اتفاق خواهد شد.

علی طلوعی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: باتوجه‌به اهمیت موضوع باید از ظرفیت استانی و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط برای حل مشکلات این تپه و ایجاد فضای مناسب شهری برای برگزاری رویدادهای مذهبی، ملی و اجتماعی برنامه‌ریزی و اقدام شود.

طلوعی خاطرنشان کرد: با رویکرد حل مسئله و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی موضوعات ساماندهی فضای شهری و ارتقا اجتماعی محدوده در دستور کار قرار گیرد و همچنین وزارتخانه همکاری و حمایت‌های لازم را دراین‌خصوص خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شهرستان شیروان نیز حمایت خود را در رفع مشکلات اجتماعی تپه ارگ نادری اعلام کرد و گفت: میراث‌فرهنگی نقش مهمی در هویت‌بخشی شهری دارد و می‌تواند به ارتقای فضاهای شهری و همبستگی اجتماعی کمک کند.

تکمیلی با بیان این مطلب که تپه نادری یک اثر تاریخی ارزشمند در شیروان به شمار می‌رود افزود: این موضوع یک موضوع فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید برنامه‌ها و اقدامات خود را در این زمینه اعلام کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییرات و تحولات مثبت در توسعه گردشگری این منطقه باشیم.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک