دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۷۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۷:۴۴
یادداشت؛

دسیسه غرب در معرفی حجاب به عنوان نماد اسلام تندرو

نگاهی گذرا به تاریخ نشان می‌دهد دشمن همیشه در صدد آسیب زدن به اسلام و مسلمانان بوده و هست و در این مسیر از هر روشی استفاده می‌کند.
دسیسه غرب در معرفی حجاب به عنوان نماد اسلام تندرو,

به گزارش عصراترک، هدف دشمن همواره  ثابت بوده و روش‌ها و شیوه‌های آن تغییر می‌کند‌ یکی از موضوعاتی که دشمن دنبال می‌کند این است که با جنگ رسانه و تبلیغات ناصواب بتواند خدشه به امر حجاب زن مسلمان وارد کند.

پرواضح است که رسانه‌های غربی از این رویکرد خود یعنی تندرو نشان دادن زن مسلمان محجبه امرار معاش می‌کنند. نمونه بارز و عینی و تاريخي اقدام دشمن در موضوع حجاب واقعه‌ی گوهرشاد و جنایت رضاخان بود که آن هم از دسیسه‌های دولت‌های غربی بود.

در این میان آن چیزی که می‌تواند تبلیغات و دسیسه‌های دشمن در راستای معرفی زنان محجبه و حجاب به عنوان نماد اسلام تندرو را خنثی کند هوشیاری و عدم تبعيت قاطبه‌ی جامعه از این دسیسه‌ها است و در عمل نیز ثابت شده که در هر عصر و زمانی دشمن حجاب را مورد هجمه قرار داده، افراد کمی فریب دشمن را خورده و اکثریت افراد او را از توطئه خود ناامید ساخته‌اند.

خوشبختانه اقدامات تبلیغی و گفتمانی خوبی هم در راستای احیا الگوهای ارزشمند با محوریت عفاف و حجاب در قالب برنامه‌های زیست عفیفانه، نشست‌های تخصصی، تولید محتواهای مختلف و ... انجام گرفته که خود سبب کمک به تقویت جایگاه و منزلت حجاب شده است.

البته با توجه به شدت هجمه‌های دشمن در راستای این موضوع، نیاز است دستگاه‌های مرتبط با این امر از طریق حمایت‌های قانونی و ایجاد سازوکار مناسب به نوعی کمک کنند تا افراد سودجو و فرصت طلب نتوانند اقدامی در راستای سیاست‌های دشمن بردارند.

محمدهادی حیدریان/کارشناسی ارشد مدیریت، مدرس دانشگاه 

انتهای پیام/ م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک