یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ساعت ۱۵:۴۴
رئیس محیط زیست جاجرم:

پلنگ‌های منطقه حفاظت شده جاجرم اوزوم و بهار نامگذاری شدند

رئیس محیط زیست جاجرم از آغاز  شناسایی و نامگذاری پلنگ‌های شهرستان جاجرم خبر دادو گفت: بررسی‌های اولیه نشان از حضور حداقل ۴ پلنگ در این منطقه داشته و دو گونه که دارای کلید شناسایی بودند به نام‌های اوزوم (پلنگ نر) و بهار ( پلنگ ماده) نام‌گذاری شدند.
 پلنگ‌های منطقه حفاظت شده جاجرم اوزوم و بهار نامگذاری شدند,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم احمد صفرزاده، رئیس محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: کوه‌های اوزوم و بهار طی چند سال اخیر با تلاش شبانه‌روزی همیاران و محیط‌بانان در وضعیت مناسب زیست‌گاهی قرار گرفته و با افزایش قابل توجه حیات وحش رو به رو بوده است به نحوی که هم زمان با افزایش جمعیت قوچ و میش و کل و بز، جمعیت گوشت‌خوارانی از جمله پلنگ ایرانی نیز افزایش یافته است.

صفرزاده افزود: طی چند سال اخیر، دوربین همیاران و دوربین‌های تله‌ای ده‌ها مرتبه موفق به ثبت پلنگ‌های این زیستگاه‌ شده اند.

وی افزود: در راستای برنامه‌ریزی و کاهش تعارضات این گونه نادر و مهم که در راس هرم غذایی قرار دارد پروژه شناسایی، نام‌‌گذاری و تهیه نقشه پراکنش و ظرفیت‌های زیستگاهی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

صفرزاده ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان از حضور حداقل ۴ پلنگ در این منطقه داشته و دو گونه که دارای کلید شناسایی بودند به نام‌های اوزوم (پلنگ نر) و بهار ( پلنگ ماده) نام‌گذاری شدند.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت تصاویر بهتر تمام پلنگ‌های این منطقه با نام‌های محلی نام‌گذاری خواهند شد.

انتهای پیام/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک