شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ساعت ۸:۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب از گلیل-سرانی هنوز اخذ نشده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب از گلیل-سرانی به شهرهای هدف اخذ نشده است.
 مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب از گلیل-سرانی هنوز اخذ نشده است,

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک درباره سرنوشت اجرای طرح انتقال آب از مناطق گلیل و سرانی در شهرستان شیروان به شهرهای هدف استان اظهار کرد: اجرای این طرح برای بهره مندی از اعتبارات ملی نیازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ است تا سازمان برنامه و بودجه کشور بابت آن در قانون بودجه هر ساله کشور اعتبار ملی را اختصاص دهد.  
مرتضوی با اشاره به اینکه مجوز آغاز مطالعات اجرای این طرح از وزارت نیرو اخذ شده همچنین در مهر ماه سال گذشته نیز تمامی اسناد مرتبط با اجرای این طرح را برای سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور اخذ مجوز ماده ۲۳ ارسال کرده‌ایم، اعلام کرد: با این وجود، سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه تامین منابع مالی اجرای این طرح بحث دارد.  
وی افزود: با توجه به اینکه هنوز مجوز ماده ۲۳ برای این طرح صادر نشده است، متاسفانه این طرح از اعتبارات قانون بودجه سال مالی ۱۴۰۲ بهره مند نشد.  
به گزارش عصراترک، در سفر هیات دولت به خراسان شمالی مطالعات اولیه طرح انتقال آب منطقه سرانی که جزو پروژه‌های شاخص و مهم استان است در اولویت قرار گرفت و و وزارت نیرو نامه‌ای را برای تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد تا این اعتبار به این طرح اختصاص یابد.
در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ریال برای این طرح اعتبار مصوب شده است که امسال پنج هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافت و حفر ۱۸ حلقه چاه و خط انتقال ۲۵۰ کیلومتر شبکه آب در دستور کار قرار گرفت.
با اجرای این طرح سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در برخی از شهرستان‌های استان از این منابع زیرزمینی تامین می‌شود.
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک