یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ - ساعت ۶:۳۴
شهردار جاجرم خبر داد:

ساخت پیاده‌رو استاندارد  و مدرن در خیابان شهید بهشتی

شهردار جاجرم گفت: با توجه به کاهش اثرات منفی وسایل نقلیه بر محیط زیست و خلق خیابان‌های زیبا و کاربردی، شبکه جمع آوری آبهای سطحی  پیاده‌روی خیابان بهشتی مرمت و به یک پیاده روی مدرن تبدیل خواهد شد.
ساخت پیاده‌رو استاندارد  و مدرن در خیابان شهید بهشتی ,

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه‌خبری‌جاجرم، شهردار جاجرم با اعلام این خبر اظهارکرد: پیاده‌روها به عنوان یک فضای مفرح و لذت بخش ، سهم قابل توجهی از اوقات شهروندان در شهرهای مختلف را در بر می‌‌گیرد و توجه بیش از حد به نیازهای حرکت سواره و غفلت از حفظ و ساماندهی فضای پیاده و پیاده‌رو از عمده نقایص شهری به شمار می‌آید ، که سبب کاهش کیفیت محیط شهری و افول ارزشهای اجتماعی، فرهنگی و بصری در فضاهای شهری می‌شود..

محمد ایزدی افزود: همچنین شبکه انتقال آب سطحی خیابان مذکور که به دلیل فرسودگی عملا کارایی خود را از دست داده و ظرفیت انتقال آب چشمه شهر را، حتی با مشکلاتی مواجه ساخته و در بحران‌ها و بارش‌ها به اصلی‌ترین چالش مدیریت شهری بدل گردیده است

وی ادامه داد: يكي از خاصيت‌های پياده‌روهای شهر اين است كه برای کودکان و افراد سالمند و کسانی که برخی معلولیت‌های جسمی دارند و ترددشان در خیابان‌ها سخت است مناسب و دلپذیر باشد و افراد به راحتی در معابر تردد کنند و مانعی در رفت و آمدشان وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: این طرح با ظرفیت مضاعف تیم اجرایی با هدف تکمیل هر چه زودتر و رفع مزاحمت عملیات اجرایی برای کاسبین و عابرین از روز گذشته آغاز شده  که افزایش ایمنی عابرین پیاده، راکبین دوچرخه، بهسازی شبکه انتقال آب‌های سطحی، مناسب سازی تردد جوامع مختلف و توسعه و بازپیرایی فضای سبز با ایجاد رینگ دوم فضای سبز با درختان توت و چنار و انواع گل و همچنین نصب مبلمان شهری شامل نیمکت، سطل زباله، پایچه چراغ دکوراتیو را شامل خواهد شد و فضایی فرح‌بخش برای شهروندان را به دنبال دارد.

شهردار جاجرم تصریح کرد: خیابان شهید بهشتی از اصلی‌ترین معابر شریانی شهر جاجرم است که بالغ بر ۳۰ سال از طرح تعریض آن و اجرای طرح تفصیلی در آن گذشته و طرح توسعه آن به صورت کامل اجرایی نشده و از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است.

ایزدی خاطر نشان کرد:  طرح مذکور از سمت ابنیه تجاری موجود شامل احداث فضای پیاده‌رو به عرض ۳ متر، ایجاد کانال فضای سبز به عرض ۱.۲ متر، احداث شبکه انتقال آب سطحی به عرض حدودا ۰.۸ متر و نهایتا ایجاد فضای توقف و تردد دوچرخه و نصب مبلمان و قاب‌گیری فضای سبز موجود به عرض۲ متر خواهد بود.

 

 انتهای پیام/ م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک