شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ساعت ۱۰:۳۶
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان تصویب شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان و شناسایی محلات هدف بازآفرینی شهری و اسکان غیررسمی شیروان و اسفراین خبر داد.
نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان تصویب شد,

به گزارش عصراترک، قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درجلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای شیروان، جاجرم و اسفراین به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: ۵۱ پرونده ارجاعی به دبیرخانه کمیسیون امروز در این جلسه مطرح شد که از این تعداد ۲۴ پرونده مربوط به شهر شیروان، ۱۴ پرونده مربوط به شهر جاجرم و ۱۳ پرونده مربوط به شهر اسفراین بود.
وی عنوان کرد: نقشه تفکیکی پیشنهادی مشاور مربوط در خصوص اراضی واقع در محله کاج شیروان (موسوم به تپه خانلق) به مساحت ۳۱ هکتار مطرح و با توجه به سطح و سرانه مسکونی و خدمات پشتیبان سکونت پیش بینی شده و شبکه معابر مورد نیاز، به تصویب نهایی رسید.  
قاسمی تصریح کرد: موضوع شناسایی محلات هدف بازآفرینی در شهر شیروان بر اساس نقشه پیشنهادی و مطالعات مشاور مادشهر به تصویب رسید و همچنین ضوابط و سیاست‌های مشوق بازآفرینی شهری، موضوع مصوبه ۱۴۰۱/۶/۲۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، برای محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر شیروان به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: ضوابط مذکور دربردارنده افزایش تراکم ساختمانی و برخی ضوابط تشویقی در محدوده‌های مشمول خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شناسایی و تعیین محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر اسفراین به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده بود، موضوع ضوابط تشویقی و سیاست‌های مشوق بازآفرینی شهری در محلات هدف و اسکان غیررسمی شناسایی شده در شهر اسفراین بررسی و مصوب شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر این اساس در محلات یاد شده و بر اساس موقعیت و مساحت ملک، مشوق‌هایی از قبیل افزایش تراکم، افزایش سهم تجاری و کاهش ضریب پارکینگ به املاک مورد نظر تعلق می‌گیرد.  
قاسمی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh. mrud.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک