یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ساعت ۸:۴۳
یادداشت،

رویکرد مسئله محوری و کمک به تحول اثرگذار_بخش اول

بهره گیری از رویکرد مسئله محوری در کمک به تحقق اهداف و ماموریت‌ها، یکی از روش‌های نو و اثرگذار است که می‌تواند در بهینه‌سازی فرآیندها در سطح دستگاه‌ها و مراکز دانشگاهی موثر باشد.
رویکرد مسئله محوری و کمک به تحول اثرگذار_بخش اول,

به گزارش عصراترک، یکی از مولفه‌های مهم که می‌تواند در راستای تثبیت و گسترش فرهنگ مسئله محوری موثر باشد، توجه به زیست بوم محیطی هر منطقه است بدین مفهوم و معنا که با بسیج ظرفیت‌ها و منابع و اولویت‌بندی در مسائل، می توان زمینه گسترش و نهادینه سازی این شاخصه مهم را فراهم کرد.

ارائه محتواهای کاربردی و بروز رسانی متون آموزشی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی نظام مسائل با بهره گیری از ظرفیت‌ اساتید دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌ها و رویدادهای مشترک مسئله محور مراکز دانشگاهی و... بخشی از اقداماتی است که می‌تواند در جهت کمک به بهبود نظام اداری و آموزشی و به عبارتی تسهیل روند کار موثر باشد.

تبیین مستمر اندیشه‌های ولایت به خصوص بر مبنای گفتمان تحول، یکی دیگر از الزاماتی است که می‌بایست مورد توجه تمامی بخش‌ها به خصوص مراکز علمی و آموزشی و دانشگاه‌ها قرارگیرد.

در این راستا موضوعی که نیاز است  بدان بیشتر پرداخته شود ،ارتباط صنعت و دانشگاه است.

نبود گفتگو میان صنعت و دانشگاه به عنوان یکی از دلایل شکل‌ نگرفتن ارتباط میان صنعت و دانشگاه است. بر این اساس شرکت در برگزاری جلسات و یا حمایت از آنها توسط صنایع و برگزاری کنفرانس‌های مشترک با حمایت صنعت و دانشگاه می‌تواند باعث شکل‌گیری و ایجاد ارتباط دوسویه شود. برگزاری جلسه و کنفرانس از ساده‌ترین روش‌های ارتباط صنعت و دانشگاه است که می‌تواند در بلند مدت باعث نزدیکی دو طرف این ارتباط شود.

محمدهادی حیدریان/کارشناسی ارشد مدیریت، مدرس دانشگاه علمی کاربردی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک