شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ساعت ۲۰:۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی:

سرانه تخت بیمارستانی خراسان‌شمالی نصف میانگین کشوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در استان ۰٫۹ درصد و این میانگین در کشور ۱٫۸ درصد است.
سرانه تخت بیمارستانی خراسان‌شمالی نصف میانگین کشوری است,خراسان شمالی+بجنورد+تخت بیمارستان+جواد شاهین فر+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش عصراترک، جواد شاهین‌فر اظهار کرد: گرچه سال گذشته ۳۶ تخت روانپزشکی و مراقبت ویژه با تجهیزات کمک تنفسی به ظرفیت درمانی استان افزوده شد اما هنوز از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم.

وی افزود: از این تعداد ۱۹ تخت مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، امام علی(ع) و امام حسن(ع) بجنورد و بیمارستان آیت الله هاشمی رفسجانی شیروان و ۱۷ تخت نیز مربوط به بخش اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد است.

شاهین‌فر تصریح کرد: بی‌تردید با توسعه مراکز درمانی؛ بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، بیماستان پورسینا آشخانه، بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان و آغاز احداث بیمارستان مادر و کودک بجنورد از میانگین کشوری در برخی از شاخص‌های حوزه سلامت عبور خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه از شاخص‌ترین طرح‌هایی است که در راستای رویکرد عدالت در سلامت پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینک ۸۰ درصد عملیات بتن ریزی فنداسیون پروژه بیمارستان رازوجرگلان به اتمام رسیده و بیش از ۵۰ درصد از عملیات ساخت اسکلت نیز به پایان رسیده است.
خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک