دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ساعت ۱۲:۱۷

مشاهده یوزپلنگ آسیایی در حوزه شهرستان اسفراین

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷ مرتبه مشاهده يوزپلنگ در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.
مشاهده يوزپلنگ آسیایی در حوزه شهرستان اسفراین ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک از اسفراین، رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: طی تماس همیاران و معتمدین محلی  مبنی بر مشاهده  یوزپلنگ در مناطق آزاد جنوب شهرستان اسفراین نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسفراین سریعاً به محل اعزام شدند.

رضا شکاریان افزود: محیط‌بانان با حضور در منطقه در شب بعد نیز یوزپلنگ را مشاهده نمودند؛ اما باتوجه‌به تاریکی هوا موفق به ثبت تصویر آن در شب نشدند

وی اظهار داشت: تصویر گرفته شده از حیوان به علت تاریکی هوا و کیفیت پایین تصویر، تشخیص دقیق آن را مشکل نموده بود؛ اما بررسی کارشناسی رد پا و نمایه‌های بجای مانده توسط کارشناسان حیات‌وحش اداره حضور یوزپلنگ را در این منطقه تأیید کرد .

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به حساسیت حضور یوزپلنگ در این منطقه، گشت سیار اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسفراین به‌صورت شبانه‌روزی در محل حضور دارند .

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی با بیان اینکه مناطق بیابانی جنوب استان قابلیت‌های ویژه‌ای جهت حضور یوزپلنگ دارد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۷ مرتبه مشاهده يوزپلنگ در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک