دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ساعت ۸:۴۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خبر داد:

مشاهده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان اسفراین 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده یوزپلنگ در مناطق آزاد جنوب شهرستان اسفراین خبر داد.
 مشاهده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان اسفراین ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، رضا شکاریان اظهارکرد: طی تماس همیاران و معتمدین محلی مبنی بر مشاهده یوزپلنگ در مناطق آزاد جنوب شهرستان اسفراین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: محیط بانان با حضور در منطقه در شب بعد نیز یوزپلنگ را مشاهده نمودند اما با توجه به تاریکی هوا موفق به ثبت تصویر آن در شب نشدند.

وی اظهار داشت: تصویر گرفته شده از حیوان بعلت تاریکی هوا و کیفیت پایین تصویر، تشخیص دقیق آن را مشکل نموده بود اما بررسی کارشناسی رد پا و نمایه‌های بجای مانده توسط کارشناسان حیات وحش اداره حضور یوزپلنگ را در این منطقه تایید کرد.  

شکاریان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت حضور یوزپلنگ در این منطقه، گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین بصورت شبانه روزی در محل حضور دارند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه مناطق بیابانی جنوب استان قابلیت‌های ویژه‌ای جهت حضور یوزپلنگ دارد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۷ مرتبه مشاهده یوزپلنگ در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک