دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۷:۰
تنها بانوی راننده بین‌شهری اسفراینی:

بانوان با حفظ پوشش و شان خود می‌توانند به شغل مورد علاقه خود در جامعه بپردازند

تنها راننده خانم بین شهری خراسان شمالی اهل شهرستان اسفراین که در مسیر بجنورد، آشخانه کار می‌کند، معتقد است که یک خانم با توکل به خدا، پشتکار و حفظ پوشش و شان خود می‌تواند، به شغل مورد علاقه خود در جامعه بپردازد.
بانوان با حفظ پوشش و شان خود می‌توانند به شغل مورد علاقه خود در جامعه بپردازند,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، فاطمه اصلانی ۵ صبح از اسفراین به سمت بجنورد حرکت می‌کند و تا غروب در آن مسیر بجنورد به آشخانه و بالعکس کار می‌کند و تقریباً غروب‌ها به منزل بازمی‌گردد.

 اصلانی متولد سال ۱۳۶۴ با ۳۷ سال سن و دو فرزند، تنها راننده خانم در جاده خراسان شمالی است. 
این بانوی راننده اسفراینی در مورد علاقه خود به رانندگی گفت: از کودکی به ماشین و رانندگی علاقه داشتم بنابراین رانندگی را با اینکه بسیاری از آشنایان در ابتدای راه مرا سرزنش می‌کردند و مورد تمسخر برخی افراد بودم با جدیت ادامه دادم و ثابت کردم که من می‌توانم.
وی افزود: نیاز من به داشتن شغل و تأمین هزینه دو فرزندم باعث شد که بسیار جدی به این راه فکر کنم و تنها هدفم از اینکه گواهینامه گرفتم، رانندگی و کسب درآمد از این طریق بود.
وی ادامه داد : گواهینامه پایه سه را در سن ۲۴ سالگی و سال ۸۹ گرفتم، علاقه‌ام به رانندگی و ماشین‌های سنگین باعث شد، بلافاصله بعد از پایان دو سال، یعنی سال ۹۱ اقدام به دریافت گواهینامه پایه ۲ کردم و در آژانس بانوان مشغول فعالیت شدم.
این بانوی اسفراینی تصریح کرد: بعد از دریافت گواهینامه پایه ۲ که با وجود سرزنش‌ها و تمسخرهای اطرافیان موفق به دریافت آن شدم، با هزینه شخصی اقدام به ثبت‌نام در بیمه تأمین اجتماعی کردم و بر اساس هدفی که قبلاً برای خودم تعیین کرده بودم می‌خواستم بعد از دو سال پایه یک را هم اقدام کنم که مشکلات شخصی باعث شد، این مهم به  تأخیر بیفتد، در حال حاضر برای پایه یک اقدام کردم که به‌زودی با توکل بر خدا آن را نیز دریافت خواهم کرد.
اصلانی گفت: سال‌ها با مدرک پایه دو راننده آژانس بانوان در سطح شهرستان بودم، ولی در حال حاضر به مدت هشت ماه است که در مسیر جاده بجنورد_آشخانه رانندگی می‌کنم. 
با همراهی همکارانی که آنجا هستند تا کنون هیچ مشکلی برای من که به‌عنوان یک خانم که شاید از دید جامعه، کارکردن در این شرایط سخت باشد، نداشته‌ام، و گاهی پیش‌آمده که خط شلوغ بوده یا نفر آخر صف بوده‌ام، همکاران نوبت خود را به من داده‌اند تا به تاریکی جاده برخورد نکنم.
اولین ماشین را در سال ۹۲ با وامی که از بسیج و کمیته امداد گرفتم، خریدم و در حال حاضر با فروش ماشین قبلی و وامی که از کمیته امداد به من تعلق گرفت، تاکسی خطی را خریدم.
وی افزود: در سال ۹۷ به‌عنوان راننده نمونه آژانس بانوان در شهرستان تقدیر شدم.
این بانوی راننده گفت: برای تهیه اتوبوس با مدرک پایه دوم نیز می‌توانم اقدام کنم؛ ولی با مراجعه به ادارات و نهادهای مختلف با سنگ‌اندازی‌ها و پاسخ‌هایی مثل، باید سرمایه داشته باشید مواجه شده‌ام، من از دیگران انتظار کمک مالی ندارم تنها درخواست من این است که وام برای خرید کامیون و اتوبوس و یا کمک‌هزینه خرید آن را  برایم فراهم کنند.
اصلانی از برخی چالش‌های شغلی بانوان در جامعه گلایه کرد و ادامه داد: یک خانم در جامعه باید شأن خود را در هر کاری حفظ کند، و به دیگران اجازه ندهد نسبت به او فکر یا دیدگاه غلطی داشته باشند، به شخصه، همیشه سعی کردم از لحاظ پوشش، اخلاق و رفتار طوری در جامعه حاضر باشم که با برخورد ناشایست دیگران روبرو نشوم.
وی ادامه داد: از کودکی به رانندگی و کارهای فنی علاقه داشتم و با تشویق خانواده و همراهی آنان توانستم به این راه ادامه دهم، یکی از مشوق‌های اصلی من در این مسیر خواهرم و همسر خواهرم هستند که همیشه به کارم ایمان داشته‌اند و به دیگران نیز تأکید می‌کنند.
وی آرزو دارد بعد از خرید ماشین، بعضی از آدم‌های خاص زندگی‌اش را به سفر کربلا ببرد.

این بانوی راننده اظهارداشت: چون پدر و مادرم را خیلی زود ازدست‌داده‌ام، و زندگی سختی را پشت سر گذاشته‌ام می‌خواهم تلاش کنم که فرزندانم در کار و زندگی موفق باشند.
اصلانی اضافه کرد:  قبل از کار رانندگی در یک شرکت خدماتی مشغول بودم، همیشه در راه بازگشت به دوستم که در مغازه‌ای کار می‌کرد می‌گفتم، می‌خواهم گواهینامه بگیرم و راننده شوم، دیگران که این را شنیده بودند و من را می‌شناختند باحالت تمسخر می‌گفتند برای رانندگی باید سرمایه و ماشین داشته باشی و من در جواب آنها همیشه می‌گفتم من پایه ۳ که سهل است پایه دو و پایه یک را هم راحت خواهم گرفت، الان که نسبت به من شناخت پیدا کرده‌اند می‌گویند، خانم اصلانی هر کاری را که اراده کند حتماً انجام خواهد داد.
وی تاکید کرد: انسان‌ باید به خدا توکل کند و هدف داشته باشد، هدف‌های خود را روی برگه بنویسد و برای رسیدن به آنها تلاش کند تا موفق  شود.

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک