یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۶۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ساعت ۱۶:۳۸
یادداشت؛

جایگاه زنان در منظر امام خمینی(ره)

صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد.
جایگاه زنان در منظر امام خمینی(ره),

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، امام خمینی بر روشن شدن روح واقعی اسلام تاکید داشت.سخنان ایشان چنان واضح بود که زنان ایرانی دعوت وی را لبیک گفتند و در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ پیشگام شدند. شایان ذکر است که امام خمینی به منظور تاکید بر مسائل زنان «روزجهانی زن» را اعلام کردند.

 امام در مورد زنان فرمودند اگر زن‌های انسان ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد.

ایشان در خصوص نقش زنان در خانواده گفته اند خانواده واحد اصلی جامعه است و زنان در حفظ کانون خانواده نقش کلیدی دارند، آن‌ها امور منزل، نگه‌داری از بچه‌ها را انجام می‌دهند و در عین حال با انجام کار در خارج از خانه به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند، زن می‌تواند شوهرش را به انجام کارهای خوب ترغیب کند و یا به سمت کارهای بد سوق دهد که نهایتا تاثیر بدی بر جامعه خواهد داشت. در این زمینه، امام خمینی فرموده است: «صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد.»
 امام می‌فرمایند: «زن نقش بزرگی در اجتماع دارد.« زن مظهر تحقق آمال بشر است.»
زنان نقش اساسی در تعلیم و تربیت جامعه دارند. امام خمینی در این مورد می‌فرمایند:«از دامن شما باید این مطلب شروع بشود که بچه‌ها را تربیت کنید، یک تربیت صحیح اسلامی... اگر دید مادر،  آدم صحیحی است، پدر، آدم صحیحی است این صحیح بار می‌آید... جامعه صحیح می‌شود.»
«زن یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتش یک جامعه، بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند و می‌تواند بالعکس آن باشد.
دیدگاه امام خمینی در مورد بزرگ زن تاریخ اسلام حضرت زهرا(س): «تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جلوه کرده است. یک زن معمولی نبوده است،  یک زن روحانی، یک زن ملکوتی،  یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت،  تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان...  زنی که تمام خاصه‌های انبیاء در اوست،  زنی که اگر مرد بود نبی بود،  زنی که اگر مرد بود به جای رسول الله بود.»
« این خانه کوچک فاطمه سلام‌الله‌علیها و افرادی که در آن تربیت شدند که بر حسب عدد چهار، پنج نفر بودند و به حسب واقع تمام قدرت حق‌تعالی را تجلی دادند،  خدمت‌هایی کردند که ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب در آورده است.»
«ما باید سر مشق را از این خاندان بگیریم،  بانوان ما از بانوان‌شان و مردان ما از مردان‌شان، بلکه همه از همه آنها»

مریم یزدانی

انتهای پیام/م

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک