دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ساعت ۲۳:۵۷
امام جمعه جاجرم:

انقلاب اسلامی حقیقت زنده است

امام جمعه شهرستان جاجرم گفت: انقلاب اسلامی حقیقت زنده است وقتی یک چیزی حقیقت زنده شد پویایی دارد حرکت دارد و زنده و توقف ناپذیر است.
انقلاب اسلامی حقیقت زنده است,

حجت الاسلام هادی هوشمندنژاد، امام جمعه جاجرم در گفتگو با پایگاه‌خبری‌اخبارجاجرم عنوان کرد: حضرت امام تعبیر بسیار بزرگ در رابطه با انقلاب دارند می‌فرمایند که انقلاب اسلامی حقیقت زنده است وقتی یک چیزی حقیقت زنده شد پویایی دارد، توقف ناپذیر بوده و دارای آرمان است.

حجت الاسلام هوشمندنژاد افزود: انقلاب اسلامی همه این ویژگی‌ها را دارد و اهداف و آرمان‌هایی دارد که برای رسیدن به این اهداف و آرمان‌ها در قلل مرتفع نیاز به حرکت و پویایی دارد  و تا به این آرمان‌ها و اهداف هم دست پیدا نکند از حرکت و توقف باز نمی‌ماند لذا این حرکت د۲۲بهمن۱۳۵۷ متوقف نشده است. ه

وی عناصر مکتب انقلاب اسلامی را عبارت از، یک عنصر رهبری و جایگاه ولایت فقیه، دوم جمهوریت و حضور حداکثری و پر نشاط مردم و سوم مبانی اسلام ناب محمدی (ص) برشمرد.

امام جمعه جاجرم تصریح کرد: پایه‌های نهضت و انقلاب اسلامی بنا بر آن چیزهایی بود که حضرت امام در طول سالیان مختلف از مبانی اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت و آموزه‌های قرآنی و تجربه تاریخی ملت ایران به دست آورده بودند و با در پیش گرفتن آن‌ها، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند .

وی تاکیدکرد: حضرت امام اعتماد بر مردم و حرکت مردمی داشتند به شرط این که مردم آگاه شوند و این ایمان سرشار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به سنت‌های الهی بود چراکه یکی از سنت‌های الهی که خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید (إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم) هر کس خدا را یاری کند خدا او را یاری می‌کند یا در جایی که این آیه شریفه قرآن هست که ( أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَ فُرَادَىٰ) یک به یک و دو به دو در راه خدا قیام کنید و حضرت امام نسبت به این مسئله اهتمام جدی داشتند.

وی در ادامه مطرح کرد عرفان و عقلانیتی که حضرت امام داشتند منحصر به فرد بود، عقلانیت و معنویت دو مقوله بسیار مهمی که حضرت امام را متمایز می‌کرد از تمام رهبران پس از صدر اسلام این در مواضع حضرت امام دیده می‌شود در نوع زندگی و بیان و گفتار و افکار حضرت امام هم عقلانیت و هم معنویت توأمان با هم وجود دارد این طور نیست که یکی ضعیف‌تر و دیگری قوی‌تر باشد لذا اون چیزی که شخصیت ایشان را متمایز می‌کرد عقلانیت و معنویت سرشار و توامان با هم بود.

وی عنوان کرد: رویکرد حضرت امام مقابله جدی و قاطع با استبداد پهلوی بدون مماشات بود.

امام جمعه جاجرم تاکیدکرد: حضرت امام(ره)، پهلوی را بزرگترین منکر می‌دانستند و برای رفع این منکر هم تلاش کردند از مسیر آگاه‌سازی ملت و روشنگری برای توده‌های اقشار مختلف مردم این مهم را پیگیری کردند و وقتی آگاهی شکل گرفت، منجر به مبارزات گسترده شد و در آخر هم به پیروزی رسید. 

حجت الاسلام هوشمندنژاد افزود: مبنای سیاست خارجی انقلاب را بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت قرار دادند و بعد از ایشان مقام معظم رهبری سیاست خارجی را بر همین ۳ اصل ادامه دادند و استواری بر این سه اصل موجب شده که جمهوری اسلامی در منطقه و در دنیا سرافراز و سربلند باشد و قدرت‌های استکباری از جمهوری اسلامی ناامید بشوند.

وی مطرح کرد: منظور حضرت امام از صدور انقلاب این بود که در دنیا ملت‌ها و توده‌های مستضعفین هستند که گرفتار استکبار و ظلم و ستم ابر قدرت‌ها هستند حضرت امام نظرشان بر این بود که انقلاب در ایران شکل بگیرد و به  پیروزی هم رسید خود به خود این انقلاب با توجه به مبانی که دارد جذابیت‌هایی را برای ملت‌های تحت ستم ایجاد می‌کند و در صدد الگوبرداری برخواهند آمد که همین اتفاق هم افتاد وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تمام دنیا نسبت به این پیروزی مات و مبهوت و متحیر بودند و یک نور امیدی در دل ملت‌های تحت ستم ایجاد شد لذا الگوبرداری کردند و حرکت‌هایی را انجام دادند و این اتفاق افتاد در کشورهای مختلف بیداری‌های اسلامی که اتفاق افتاده و یا در ظلم‌ ستیزی‌هایی که در جاهای مختلف از دنیا شکل گرفته خود کسانی که رهبری حرکت‌ها و جنبش‌ ها را بر عهده دارند اذعان می‌کنند که ما دیدیم که در ایران در مقابل قدرت‌های کذایی یک حرکت بزرگ ایجاد شد و انقلاب به پیروزی رسید لذا ما هم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و اینکه صدور انقلاب حضرت امام تفسیر به این بود که اگر در ایران انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و نظام سازی کنیم و بتوانیم مشکلات مستضعفین را برطرف کنیم و این شرافت و کرامت از دست رفته نوع بشر را بتوانیم برگردانیم و به حد اعلی برسانیم برای کشورهای دیگر هم الگوبرداری اتفاق می‌افتد و به این کیفیت انقلاب اسلامی صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: دلیل امام در اصرار بر‌ وحدت کلمه این بود که در سایه وحدت کلمه پیروزی‌ها حاصل می شود و این دستور قرآنی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید قدرت‌های بزرگ دنیا را و ابرقدرت شرق که آن موقع شوروی بود و ابرقدرت غرب که امریکا بود را به چالش جدی کشید وقتی یک انقلابی چنین ظرفیتی دارد که قدرت‌های جهانی را به چالش جدی بکشاند و آن‌ها را به تکاپوی جدی بیندازد که تریلیون‌ها دلار هزینه بکنند و پول‌های گزافی را که برایشان خیلی مهم هم هست خرج بکنند، توطئه کنند، نقشه بریزند و بخواهند اجماع جهانی نسبت به مقابله با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بیندازند.

وی تصریح کرد: این شواهد نشان می‌دهد که این انقلاب، انقلاب جهانی است چون تاثیرگذاری آن در عرصه جهانی مشهود بوده و از روز اولی که  پیروزی شکوهمندانه داشت این را همه دنیا دیدند و تاثیراتش هم غیر قابل انکار است.

امام جمعه جاجرم مطرح کرد: از روز اولی که فریاد اسلام خواهی و ضد استبدادی و ضد استعماری از امام به طور رسمی به گوش ملت رسید حرکت این انقلاب آغاز شد مواضع حضرت امام،اعلامیه‌ها و روشنگری‌های حضرت امام و شاگردان آن حضرت و شخصیت‌های انقلابی که از نام ایشان و شخصیت ایشان همواره یاد می‌کردند از همان اول انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی با نام ایشان عجین شد و حتی وقتی که به خارج از کشور تبعید شدند ایشان با جدیت کامل و با شدت و حدت به مبارزه خودشان ادامه دادند آنجا هم در کانون توجه مبارزین انقلابیون و حتی کسانی که جریان مبارزه ایشان را پیگیری می‌کردند شخصیت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفتند لذا این انقلاب با نام حضرت امام عجین شده و در همه جای دنیا به نام حضرت امام شناخته می‌شود.

وی در انتها گفت:  در یک بیانی خود حضرت امام، انقلاب اسلامی را جزئی از انقلاب جهانی حضرت مهدی عنوان کردند و ویژگی بارز این انقلاب این است که وقتی پرچم انقلاب و مبارزه برداشته شد‌ این انقلاب دعوت کننده به سوی معارف اصیل اسلام ناب محمدی بوده که یکی از این معارف عظیم و بزرگ بحث انتظار و فرج امام زمان است.

وی خاطرنشانکرد: نگاهی که حضرت امام به مقوله انتظار داشتند و همچنین جایگاه حضرت مهدی در اندیشه و آرای حضرت امام نشان می‌دهد که حرکت بزرگ انقلابی حضرت امام در راستای انقلاب جهانی حضرت بقیه الله بوده لذا این وسط یک حلقه اتصالی بین انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی حضرت مهدی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک