یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۵:۳۴
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسفراین:

نرخ بیکاری در اسفراین یک‌درصد کاهش یافت

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسفراین از کاهش نرخ یک‌درصدی بیکاری در این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
نرخ بیکاری در اسفراین یک‌درصد کاهش یافت,

مریم آسیایی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسفراین در گفتگو با پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، ضمن تبریک هفته کار و کارگر از اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد.

 آسیائی دیدار کارگران نمونه و تشکلات کارگری با امام‌جمعه شهرستان و فرماندار ، غبارروبی مزار شهدا، مسابقات ورزشی و فرهنگی، همایش پیاده‌روی عمومی تجلیل از کارگران برتر، برگزاری جشن‌های کارگری و جشنواره امتنان را از جمله این برنامه‌ها دانست و افزود: امسال از بین ۲۸ کارگر، گروه کار و مسئول ایمنی منتخب استان، ۱۳ نفر مربوط به کارگران شریف اسفراینی شامل کارگر نمونه، ورزشکار نمونه، مسئول ایمنی برتر گروه کار نمونه بوده است که در جشنواره استانی امتنان از کارگران و گروه کاران نمونه با حضور استاندار  در هفته جاری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید و اشتغال در کشور هستند که همواره با وجود مشکلات معیشتی و در شرایط گوناگون در عرصه کار و تولید فعالیت می‌‌کنند، خدمت به این قشر را افتخار مجموعه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد که باهمت تولیدکنندگان و کارگران عزیز گام‌های مؤثری در جهت تحقق شعار سال " مهار تورم و رشد تولید برداشته شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان یک درصد نسبت به سال گذشته کاهش و از ۹/۷ درصد به ۸/۷ درصد رسیده است.

 همچنین در حوزه مدیریت روابط کار شکایات کارگری کارفرمایی با رعایت سه‌جانبه‌گرایی به بیش از ۴۰۰ پرونده در مراجع حل اختلاف این اداره رسیدگی و آرام قانونی صادر شده است، در همین راستا بیش از ۹۹۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح شهرستان در حوزه‌های مقررات کار، ایمنی و بهداشت و... انجام و مواد قانونی به کارفرمایان ابلاغ  شده که منجر به کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار شده است.

رئیس اداره، تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز در شرف پرداخت است.

وی ادامه داد: در حوزه رفاهی و ورزشی نیز اقداماتی انجام پذیرفته است که مهم‌ترین آنها احداث استخر مجموعه ورزشی شهدای کارگر اسفراین است که در سال جاری جهت استفاده کارگران عزیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

آسیائی همچنین افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی هم‌زمان با سراسر کشور از ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ در سطح شهرستان اجرایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، دیلی مارکت، رفاه به شبکه این طرح متصل شده‌اند که در این طرح امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی تا سقف مبلغ یارانه خانوار، یک ماه زودتر از تاریخ نقدی فراهم می‌شود و مانده آن در زمان واریز نقدی یارانه به‌حساب آنها واریز می‌شود.

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک