یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۱:۵۲

هشتمین جشنواره سمنو درق برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از برگزاری هشتمین جشنواره سمنو درق در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان گرمه خبر داد.
هشتمین جشنواره سمنو درق برگزار می‌شود,

به گزارش گروه دریافت عصر اترک، علی مستوفیان با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با مشارکت فرمانداری شهرستان گرمه، شهرداری و شورای اسلامی شهر درق در ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در مسجد تاریخی این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: این جشنواره با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، معرفی صنایع‌دستی، بازی‌های بومی و محلی و پخت غذاهای سنتی همراه خواهد بود.

مستوفیان تصریح کرد: باهدف معرفی هرچه بیشتر این میراث معنوی، این جشنواره سمنو در شهر بجنورد نیز با حضورعلاقه‌مندان سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه جاری در محل فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود.

او تأکید کرد: پخت سمنو در خراسان شمالی و با تمرکز در شهر درق، با اجرای یک‌سری آداب ور سومم برگزار می‌شود که این امر موجب شده است پخت سمنو به‌عنوان یکی از آیین‌های معنوی خراسان شمالی با شماره ۱۱۱۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک