دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ساعت ۷:۱
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی :

مزرعه خورشیدی به زودی در گرمه احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: یک شرکت خصوصی در حال حاضر در آستانه آغاز عملیات اجرایی ایجاد مزرعه خورشیدی به ظرفیت ۲۵ مگاوات تولید برق در شهرستان گرمه است.
  مزرعه خورشیدی به زودی در گرمه احداث می‌شود,

حسن چاهی، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: با توجه به اقلیم حاکم بر خراسان شمالی همچنین وضعیت مطلوب تابش خورشید در استان، خراسان شمالی مستعد احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

چاهی گفت: تا به حال حاضر در سطح استان ۱۳۲ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت تولید برق یک هزار و ۵۳۰ کیلو وات ساعت توسط بهره‌برداران بخش خصوصی ایجاد شده است.
وی افزود: ۳۴ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت تولید برق ۵۲۰ کیلو وات ساعت نیز در ساختمان‌های اداری استان ایجاد شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر در سطح استان یک هزار و ۶۸۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس مرتبط با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان در حال آماده‌سازی هستند تا به چرخه تولید برق استان اضافه شوند.

افزون بر این، وی بیان کرد: در حال حاضر یک شرکت خصوصی نیز در آستانه شروع عملیات ایجاد مزرعه خورشیدی به ظرفیت ۲۵ مگاوات تولید برق در شهرستان گرمه است.

علاوه بر این، چاهی گفت: شرکت توزیع برق استان ۱۰ منطقه دیگر از استان که مستعد ایجاد نیروگاه خورشیدی هستند را جانمایی و آنها را برای جذب سرمایه‌گذاران به بخش خصوصی معرفی کرده است.

وی در ادامه به برنامه شرکت توزیع برق استان در زمینه اصلاح، بازسازی و مقاوم سازی شبکه های فرسوده برق در استان نیز اشاره و اظهار کرد: طول شبکه تامین برق در استان ۱۲ هزار کیلومتر است که در حال حاضر ۴۰ درصد آن فرسوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: بیشترین فرسودگی مربوط به مناطق روستایی است.

وی گفت: هر ساله برای اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده توزیع برق استان اعتبارات مصوب از محل اعتبارات بهسازی روستایی، اعتبارات ترمیم و اصلاح همچنین اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای این شرکت هزینه می شود.

چاهی عنوان کرد: در سال جاری ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه فرسوده برق ۱۵۴ روستا هزینه شد که تا به کنون اقدامات در سطح ۹۲ روستا به پایان رسیده و اقدامات اجرایی در ۶۲ روستای دیگر نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای بازسازی و مقاوم سازی خطوط اصلی روستایی صرف شد.

افزون بر این، این مسئول عنوان کرد: در سال جاری، تامین برق ۱۵ شهرک بدون برق واقع در جوار روستاها در دستور کار قرار گرفت که با صرف چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۹۶۹ روستا برق‌دار هستند که امسال تامین برق هفت روستای بدون برق نیز با صرف هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شد.

وی افزود: تامین برق ۱۰ روستای دیگر نیز در دستور کار است که البته باید کد روستایی آنها ارائه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در خاتمه درباره اقدامات اجرایی شرکت توزیع برق استان برای کاهش و یا پیشگیری از احتمال قطعی برق در سال آینده در استان نیز عنوان کرد: در همین راستا، هوشمندسازی انشعابات و کنترهای برق در بخش‌های کشاورزی، ادارات، صنایع دارای مصرف برق بالای یک مگاوات، مشترکان خانگی و تجاری پر مصرف را اجرایی خواهیم کرد.

چاهی افزود: با اقدامات زیرساختی، ضعف شبکه برق‌رسانی استان را رفع خواهیم کرد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک