شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۵۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ساعت ۱۳:۳۱

حمله صهیونیست‌ها به خانیونس/شهرک‌نشینان در پناهگاه‌ها ماندنی شدند

در حالی که از صبح امروز بازداشت گسترده اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری آغاز شده، محافل صهیونیستی اذعان کردند که گنبد آهنین در حمایت از اراضی اشغالی باز هم ناکام مانده است.
حمله صهیونیست‌ها به خانیونس/شهرک‌نشینان در پناهگاه‌ها ماندنی شدند,

 امیر بوخبوط خبرنگار نظامی پایگاه واللا اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات نظامی علیه غزه، ۳۰ هدف متعلق به جهاد اسلامی را در این باریکه مورد حمله قرار داده است.

بوخبوط مدعی شد که این هدف‌ها شامل زیرساخت‌ها، انبارهای تسلیحاتی، سکوهای شلیک موشک و کارگاه‌های ساخت موشک و راکت بوده است.

عملیات نظامی علیه غزه ادامه خواهد داشت

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی کنونی علیه غزه چند روز تا یک هفته و اگر لازم باشد، بیشتر هم طول بکشد. سخنگوی ارتش صهیونیستی گفته که در شرایط حالی، هیچ وساطتی را نمی‌پذیریم.

ران کوخاو همچنین تصریح کرد که بازداشت گسترده فعالان جهاد اسلامی در کرانه باختری، بخشی از عملیات نظامی کنونی در غزه است.

حمله مجدد جنگنده‌ها به شرق خان یونس

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش زمینی را در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

حمله راکتی مقاومت به ناحل عوز

مقاومت فلسطین لحظاتی پیش در پاسخ به ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه غزه، پایگاه نظامی ناحل عوز در مجاورت این باریکه را هدف حمله راکتی قرار داد.

لزوم باقی ماندن شهرک نشینان در پناهگاه‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه با صدور بیانیه ای از همه شهرک نشینان اطراف غزه خواست همچنان در داخل پناهگاه‌ها باقی بمانند.

جهاد اسلامی میانجیگری مصر را رد کرد

خبرنگار المیادین به نقل از برخی منابع در جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که این جنبش فعلاً هیچگونه وساطتی را از طرف مصر نمی‌پذیرد و تمرکز بر میدان و ادامه حملات راکتی به اراضی اشغالی است.

زخمی شدن ۳ فلسطینی در حمله به خان یونس

منابع فلسطینی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، ۳ فلسطینی زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

۱۶ تن بمب بر سر مردم غزه ریخته شد

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت طی روز جمعه ۱۴ هدف مربوط به جهاد اسلامی فلسطین در غزه هدف گرفته و ۱۶ تن بمب و گلوله استفاده شد.

تصاویر شهدای غزه

منابع فلسطینی همچنین تصویری از شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه منتشر کرده اند.

فرمانده ای که اسرائیل در نوار غزه به شهادت رساند که بود؟

شهید تیسیر الجعبری در ۱۸ ژانویه سال ۱۹۷۲ به دنیا آمد، نام کامل وی تیسیر محمود الجعبری و نام مستعار ایشان ابومحمود بود.

الجعبری از خانواده شهید احمد الجعبری، فرمانده عملیاتی گردان‌های عزالدین قسام است. شهید احمد الجعبری یکی از اصلی ترین شخصیت‌های مقاومتی تحت پیگرد سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۲ به شهادت رسید.

خانواده شهید تیسیر الجعبری به دلیل پیوستن به صفوف گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش‌های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی شهرت دارد. وی از دوران کودکی به جنبش جهاد اسلامی پیوست و چندین سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس بود. همچنین پس از توافق اوسلو میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی، شهید الجعبری چندین بار توسط تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دستگیر شد.

از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عضو شورای نظامی گردان‌های قدس و فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس. وی در سال ۲۰۱۹ به جای شهید بها ابوالعطا به عنوان مسئول منطقه شمالی نوار غزه انتخاب شد. فرمانده ای که وی نیز از سوی رژیم صهیونیستی در همان سال ۲۰۱۹ ترور شده بود. در جریان انتفاضه الاقصی از رهبران گردان‌های قدس بود.

الجعبری پرونده عملیات مرکزی گردان‌های قدس در نوار غزه را رهبری می‌کرد و در توسعه آن نقش برجسته ای داشت. وی در جریان نبرد «شمشیر بیت المقدس» فرماندهی منطقه شمالی گردان‌های قدس را برعهده داشت. الجعبری از ناظران پروژه‌های ساخت موشک‌های مقاومت بود.

سید عمار حکیم: رژیم ظالم صهیونیستی نمی تواند اراده ملت فلسطین را تضعیف کند

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی را تبریک و تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: در اندوه شهادت شیخ «تیسیر الجعبری» و یارانش که به دست دژخیمان صهیونیست در غزه به شهادت رسیدند خود را با ملت سرفراز فلسطین و به خصوص جنبش جهاد اسلامی شریک می‌دانیم.

در ادامه پیام مذکور عنوان شده است: ضمن طلب رحمت و مغفرت برای آنان از درگاه الهی، تأکید می‌کنیم که ترور و محاصره ظالمانه و سیاست سرقت زمین‌ها سست‌تر از آن است که اراده ملت غیور فلسطین را در ادامه مسیر مطالبه حقوق مشروع و مسئله عادلانه‌اش تضعیف کند.

بازداشت گسترده فعالان جهاد اسلامی در کرانه باختری

تال لیو رام خبرنگار روزنامه معاریو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه ۲۰ نفر از اعضا و فعالان جنبش جهاد اسلامی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده است.

رام عنوان کرد که این افراد در عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند.

زخمی شدن ۸ صهیونیست در حملات راکتی مقاومت

سازمان ستاره سرخ داود اعلام کرد که در حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی، ۸ صهیونیست زخمی شدند که ۵ نفر از آنان به بیمارستان‌های اسوتا و برزیلای منتقل شدند.

۱۰۰ موشک از گنبد آهنین عبور کرد

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که ۱۶۰ فروند راکت و موشک توسط جنبش جهاد از نوار غزه شلیک شد که فقط حدود ۶۰ فروند توسط گنبد آهنین رهگیری شد و مابقی به شهرک‌ها برخورد کردند.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل مرتکب اشتباه بزرگی شد!

گال برگر تحلیلگر اسرائیلی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی پس از ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی در غزه مرتکب اشتباه بزرگی شد.

برگر تصریح کرد که این بار اشتباه بزرگ رژیم صهیونیستی این بود که تنها یک هدف یعنی جهاد اسلامی را انتخاب کرد و حماس از این اشتباه استفاده خواهد کرد و هر کاری که بخواهد پشت پرده و مخفیانه انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد که اکنون همه گروه‌های فلسطینی به اسم جهاد اسلامی ما را مورد حمله قرار می‌دهند و همه آن‌ها علیه ما متحد شدند و مسبب این وضعیت تنها یائیر لاپید است.

۱۲۰ موشک و راکت از غزه شلیک شده است

پایگاه خبری عبری زبان ریشت کان اعلام کرد که تا این لحظه شلیک ۱۲۰ راکت و موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی گزارش شده است که سامانه گنبد آهنین توانسته ۵۵ موشک را رهگیری و منهدم کند.

 

مهر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک