یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ساعت ۲۲:۱

لزوم پایان آموزش مجازی/ افزایش روحیه کارآفرینی با حضور در مدارس

معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش مجازی دیگر جوابگو نیست، گفت: کشورهایی که به لحاظ تکنولوژی از ما پیشرفته‌تر هستند؛ بر ضرورت آموزش حضوری تاکید دارند.
لزوم پایان آموزش مجازی/ افزایش روحیه کارآفرینی با حضور در مدارس,

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی، در برنامه زنده باد زندگی با موضوع آموزش مجازی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، با گرامی‌داشت روز شهید و شهدای دانش‌آموز، اظهار داشت: از سال ۹۸ که با ویروس کرونا مواجه شدیم؛ همه مسئولان با توجه به اهمیت مساله آموزش تلاش کردند آموزش را به هر طریقی که ممکن بود ادامه دهند. به همین دلیل آموزش مجازی و شبکه شاد را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش به صورت مجازی دیگر جوابگو نیست، گفت: همه کشورها حتی کشورهایی هم که به لحاظ تکنولوژی و نرم افزاری از کشور ما پیشرفته‌تر هستند؛ بر ضرورت آموزش حضوری تاکید دارند و امروزه مدارس در جهان به صورت حضوری فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند، در کشور ما نیز آموزش‌ها به تدریج شکل حضوری پیدا کرد و رئیس جمهور محترم نیز در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر آموزش حضوری تاکید نمودند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از معلمان و فرهنگیان، افزود: خوشبختانه معلمان آموزش حضوری را جدی گرفته‌اند و با تاکید بر مسائل بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به کرونا آموزش حضوری را آغاز کرده‌اند.

کاظمی با اشاره به ساحت‌های تربیتی گفت: بسیاری از تربیت‌ها همچون تربیت زیستی و اجتماعی و یا تربیت بدنی در مدرسه شکل می‌گیرد و نمی‌توان خیلی از تربیت‌ها را به صورت مجازی ادامه داد البته در برخی شهرها نتوانستیم آموزش حضوری را به طور کامل شاهد باشیم اما در حال حاضر بر این مساله تاکید داریم که دانش آموزان نه فقط به دلیل آموزش‌های علمی بلکه به دلیل آموزش مسائل اجتماعی و تربیت زیستی نیز لازم است در مدرسه حضور داشته باشند.

دانش آموزان باید تعاملات اجتماعی را فرا بگیرند

وی با طرح این سوال که مهارت‌های فنی و هنری در هنرستان‌ها یا فعالیت‌های ورزشی تربیت بدنی را چطور می‌توان به صورت مجازی پیگیری کرد، افزود: امروز ما مسئله واکسیناسیون دانش آموزان را به طور جدی پیگیری کردیم ضمن اینکه باید به آینده دانش آموزان هم توجه کنیم. دانش آموزان ۱۲ سال بعد باید در جامعه حضور پیدا کنند و تعاملات اجتماعی را فرا بگیرند.

کاظمی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خانواده‌ها از آموزش حضوری استقبال کردند، گفت: ما باید در آموزش حضوری برای آینده کشور و دانش آموزان مشارکت داشته باشیم. هنرستان‌ها به دلیل ماهیت آموزش فنی، امسال به صورت حضوری برگزار شد و دانش آموزان در کلاس‌های علمی نیز به صورت نیمه حضوری آموزش خود را ادامه دادند.

معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه دوم، هنرستان‌ها و دروس فنی و حرفه‌ای به همراه دروس نظری داریم. این موارد توجه به آموزش‌های فناورانه و مهارتی به افزایش روحیه کارآفرینی منجر می‌شود که در سال‌های بعد می‌توان به افزایش اشتغال زایی امید داشت و چه بسا دانش آموزان در سال‌های فراغت از تحصیلات متوسطه با خلاقیت و استعداد خود دیگر وارد دانشگاه نشده و با استفاده از بستری که آموزش و پرورش برای آنها ایجاد کرده است، کسب و کار خود را ایجاد کنند.

کاظمی با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد سال آینده بستر مناسب‌تری را برای آموزش حضوری ایجاد کنیم، در پایان گفت: از معلمان باید به صورت ویژه قدردانی کرد که در شرایط ویژه حتی در زمانی که به کرونا مبتلا بودند و روی تخت بیمارستان آموزش دانش‌آموزان را رها نکردند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک