جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ساعت ۱۲:۲۴
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی:

تشکیل دولت فراگیر، راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس، گفت: راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی جاری، تلاش همه طرف‌ها برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های قومی و مذهبی است.
تشکیل دولت فراگیر، راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی است,

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان با اشاره به اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: امنیت پایدار در افغانستان باید برقرار شود و برای حاکمیت امنیت پایدار، تشکیل دولت فراگیر ضروری است. وحدت بین گروه‌ها، اقشار و مذاهب مختلف افغان باید ایجاد شود چراکه اگر دولت فراگیرِ مورد حمایت همه اقشار جامعه افغان شکل نگیرد، این کشور دچار مسائل و مشکلات فراوان خواهند شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم افغان هر سبک مدیریتی و حاکمیتی را نمی پسندند، گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران نیز حرکت افغانستان به سمت تشکیل دولت فراگیر است و در این مسیر هر کمکی در جهت منافع مردم افغانستان لازم باشد را انجام می‌دهیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در تمامی مقاطع حساس و سرنوشت ساز تاریخ افغانستان در کنار ملت مسلمان و همسایه افغانستان بوده است. راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی جاری، تلاش همه طرف‌ها برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های قومی و مذهبی است.

وی ادامه داد: یکی از ارکان سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی بسط و توسعه ارتباط با همه همسایگان بوده و ایران برای همسایگان خود اولویت ویژه ای قائل است، در اجلاس وزرای خارجه همسایگان افغانستان هم همین اهداف و راهبردها را دنبال می‌کنیم.

انتهای خبر/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک