جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ساعت ۹:۲۶
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی  خبر داد:

قول وزیر صمت برای رفع مشکلات تعهد ارزی و استرداد ارزش افزوده به تجار

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از قول وزیر صمت برای رفع مشکلات تعهد ارزی و استرداد ارزش افزوده به تجار در نشست با روسای اتاق بازرگانی خبر داد.
قول وزیر صمت برای رفع مشکلات تعهد ارزی و استرداد ارزش افزوده به تجار,

سعید پور آبادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در دولت پیشین اجرای دستورالعمل تعهد ارزی برای صادرکنندگان مشکلاتی را بوجود آورد که حتی موجب شد عده ای از صادرکنندگان به علت تعهد ارزی به قوه قضاییه احضار شوند.

 

پور آبادی خاطرنشان کرد: پس از سال 97 در خراسان شمالی بسیاری از فعالان بخش صادرات، فعالیت های تجاری خود را متوقف کردند.

 

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که کشورهای هدف صادراتی، سود حاصل از صادرات را با تجار ایرانی با ریال تسویه می کنند و این مسئله عمل به تعهد ارزی را تحت تاثیر قرار داده است، اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران در نشستی با وزیر صمت دولت جدید حل این مشکل را تقاضا کرد و پیشنهاداتی را نیز در این زمینه ارائه داد.

 

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی افزود: وزیر صمت قول داد که برای حل مشکل آن اقدام کند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در نشست با وزیر صمت تسویه هر چه سریعتر ارزش افزوده صادراتی با صادرکنندگان درخواست شد که وزیر صمت بر پیگیری و حل آن قول داد.

 

در عین حال، پورآبادی بیان کرد: از دولت جدید تقاضا داریم که مشکلات پیش روی تمدید و صدور آنلاین کارت های بازرگانی، حل و از صدور دستورالعمل ها و بخش نامه های غیر کارشناسی و پی در پی، جلوگیری شوند همچنین سودهای مرکب بانکی از دوش صادرکنندگان برداشته شوند.

 

وی همچنین افزود: صادرات برای ادامه حیات خود به ثبات ارزی، به ثبات قیمت ها، دریافت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت از تولیدات با کیفیت، از بین رفتن موانع پیش روی تولید و اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و علمی برای تولید و تجارت نیاز دارد که تحقق آن از دولت جدید مطالبه می شود.

 

افزون بر این، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به نشست اخیر اتاق بازرگانی استان با ریاست قوه قضاییه استان نیز اشاره کرد و گفت: دغدغه پیگیرد قضایی برای صادرکنندگانی که نتوانستند رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند، مطرح شد که رییس قوه قضاییه بر پیگیری و حل این مشکل قول همکاری داد.


انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک