شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ساعت ۱۸:۰

آخرین وضعیت پرونده حاج قاسم/ادامه همکاری بین ایران، عراق و سوریه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مورد پیگیری پرونده شهید سلیمانی، ستاد حقوق بشر و معاونت بین الملل قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری این موضوع در عراق و سوریه هستند.
آخرین وضعیت پرونده حاج قاسم/ادامه همکاری بین ایران، عراق و سوریه,

غلامحسین اسماعیلی  مبنی بر ارائه جزئیات آخرین پیگیری‌های قضائی پرونده شهید سلیمانی اظهار کرد: این پرونده ۳ بخش دارد، یک بخش در قوه قضائیه عراق مطرح است که در سفر رئیس قوه قضائیه هم مورد پیگیری قرار گرفت. پرونده دست اندرکاران این جنایت تروریستی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وی افزود: تبادل اطلاعات بین ایران و عراق در بخش‌های مختلف انجام شده است همچنین بین ایران و سوریه و برخی از کشورهای دیگر هم تبادل اطلاعات انجام شده است.

اسماعیلی بیان کرد: پرونده دوم در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است و آماده صدور کیفر خواست است. در برخی از ابعاد امنیتی نیازمند اظهارنظر شورای عالی امنیت ملی هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همکاری بین بخشی بین عراق و سوریه برای طرح موضوع در مجامع بین‌المللی در حال انجام است، البته فرآیندهای بین المللی فرآیندهای طولانی است و زمان گیر است.

وی ادامه داد: ستاد حقوق بشر، معاونت بین اللمل قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری این موضوع در عراق و سوریه هم هستند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک