جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ساعت ۱۰:۱۶
مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان:

آهنگ نوسازی مسکن در راز و جرگلان شتاب گرفت/بهره برداری از ۱۵۰ واحد مسکونی محرومان طی ۳ ماه آینده

مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان گفت: وضعیت نوسازی مسکن در راز و جرگلان تا سال 98 به عللی بسیار ضعیف بود، اما با پیگیری های مسئولان اجرایی و اختصاص اعتبارات ویژه مسکن به این شهرستان آهنگ نوسازی مسکن شتاب گرفته است.
آهنگ نوسازی مسکن در راز و جرگلان شتاب گرفت/بهره برداری از 150 واحد مسکونی محرومان طی 3 ماه آینده,

سعید رئوفی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان دارای 75 روستای بالای 20 خانوار و سه شهر با جمعیت 12 هزار نفری است.

رئوفی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 این شهرستان دارای 11 هزار و 700 خانوار است.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که میزان مقاوم سازی منازل روستایی و شهرهای 20 هزار نفر جمعیت در سطح هفت شهرستان خراسان شمالی به 70 درصد رسیده است، عنوان کرد: در شهرستان راز و جرگلان مقاوم سازی منازل روستایی طی سال های 84 تا 98 به 19 درصد رسیده بود.

وی همچنین با اشاره به وقوع سیل مخرب سال 98 در این شهرستان، گفت: احداث سه هزار واحد مسکونی جدید که بر اثر جاری شدن سیل تخریب شده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

رئوفی عنوان کرد: احداث بخشی از این واحدها به پایان رسیده و بخش دیگری هنوز در دست ساخت هستند.

وی تصریح کرد: از سال 98 تا به کنون منازل مسکونی نو سازی شده از 19 درصد به 35 درصد رسیده است.

وی همچنین به 700 منزل مسکونی محرومان این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تا به کنون 150 واحد از آنها به بانک های عامل معرفی شده اند و قرارداد اعطای تسهیلات به آنان برای نوسازی منازل انجام شده و تا سه ماه آینده ساخت این منازل به پایان می رسد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان درباره میزان تسهیلات اعطایی به واحدهای مسکن روستایی و مسکن های محرومان نیز اظهار کرد: تسهیلات اعطایی نوسازی به منازل مسکونی غیر مقاوم روستایی که بر اثر سیل سال 98 تخریب شدند شامل 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه، 21 میلیون تومان کمک بلاعوض و 160 پاکت سیمان رایگان همچنین تسهیلات اعطایی نوسازی به منازل مسکونی غیر مقاوم محرومان شامل 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 30 میلیون تومان کمک بلاعوض هستند.

وی به وقوع زلزله های اخیر در شهرستان راز و جرگلان نیز اشاره و عنوان کرد: با توجه به رشد مقاوم سازی منازل مسکونی در این شهرستان، وقوع زلزله خسارت چندانی را به همراه نداشت و فقط مسکن های کاه گلی دچار ترک خوردگی شدند.

رئوفی در خاتمه یادآور شد: به طور کلی، تا به کنون در این شهرستان چهار هزار و 200 واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شده اند.

انتهای پیام/رحیمی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک