شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ساعت ۱۲:۴۱

بیانیه علمای اهل سنت خراسان شمالی به مناسبت ماه مبارک رمضان

عالمان دینی و علمای شاخص سنی مذهب استان جهت روئیت هلال ماه و شروع ماه مبارک رمضان ضمن صدور بیانیه ای؛ پیروی از رهبر فرزانه انقلاب و حاکم شرع را برای اعلان ماه میهمانی خدا لازم و ضروری دانستند.
بیانیه علمای اهل سنت خراسان شمالی به مناسبت ماه مبارک رمضان,

به گزارش عصراترک، عالمان دینی و علمای شاخص سنی مذهب استان جهت روئیت هلال ماه و شروع ماه مبارک رمضان ضمن صدور بیانیه ای؛ پیروی از رهبر فرزانه انقلاب و حاکم شرع را برای اعلان ماه میهمانی خدا  لازم و ضروری دانستند.

در بیانیه مذبور آمده است:
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 
"شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مَریضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُریدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ."

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، اهمیت بسیار زیادی به مسأله روئیت هلال ماه می دهند و کمیته استهلال ماه در رابطه با این موضوع از طرف دفتر رهبری تشکیل شده است و متخصصانی برگزیده با تمام جدیت با دستگاه های مجهز هلال ماه را رصد می کنند که اینها نشان می دهد که معظم له، با جدیت تمام رؤیت هلال ماه را بررسی می کنند.

در بین همه مذاهب اسلامی در روئیت هلال ماه اختلافاتی جزئی وجود دارد، با وجود این، ما راه چاره مهمی داریم که برای همه مذاهب قابل قبول است و آن حکم حاکم است که رفع اختلاف می کند. بحث روئیت ماه ممکن است در بسیاری از نقاط گفته شود ولی برای ثبوت این روئیت حتما باید حاکم شرع ما، مقام معظم رهبری دستور دهند؛ چرا که تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلان و آغاز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، دفتر معظم له است.

فلذا ما ائمه جمعه، جماعت مساجد و مدیران و مدرسین مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی تأکید می کنیم؛ براساس احساسات قومی و مذهبی نباید حرفی که مورد قبول نظام اسلامی نیست بیان شود و در این راستا با صراحت اعلام می نماییم در فقه اسلامی، اولی الامر و حاکم اسلامی باید روئیت ماه را تأیید و آغاز ماه مبارک رمضان را اعلام کنند.
من الله توفیق
(گلدی آخوند کمالی، خالمحمد آخوند سرفراز، عبدالله آخوند خوش نظر، آتاآخوندداوری، غفورآخوند یزدانی و دیگر روحانیون اهل تسنن استان)

 

انتهای پیام/ بهنام وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک