جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ساعت ۱۳:۹
پزشک فوق تخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

علائم کرونا در کودکان به شکل حساسیت فصلی نیست / از حضور کودکان در مراکز خرید و شلوغ خودداری شود

قاسم بیانی با اشاره به اینکه علائم کرونا در بین کودکان، به شکل حساسیت فصلی و آلرژی نیست، اضافه کرد: بنابراین نباید منتظر علائم تنفسی برای کودکان بود، اگرچه ممکن است فرد آبریزش بینی و دیگر علائم معمول مثل تهوع، استفراغ، اسهال، تنگی نفس و ... را نیز داشته باشد.
علائم کرونا در کودکان به شکل حساسیت فصلی نیست / از حضور کودکان در مراکز خرید و شلوغ خودداری شود,

قاسم بیانی، پزشک فوق تخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا تصور بر این بود کودکان کمتر به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: بنابراین رعایت پروتکل‌ها بین آنها به حداقل رسیده بود.

پزشک فوق تخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این درحالی است که در خراسان شمالی، موارد مثبتی از ابتلای کودکان و نوزادان به کرونا گزارش شده است.
وی ادامه داد: علائم ویروس کرونا در کودکان کاملا نهفته و به تدریج بروز می کند و در اکثر کودکان نیز این ویروس بدون علائم است، بنابراین کودکی که تب، سرفه و تنگی نفس، دل درد، سر درد، اسهال و استفراغ داشته باشد مشکوک به کرونا است.
بیانی با اشاره به اینکه علائم کرونا در بین کودکان، به شکل حساسیت فصلی و آلرژی نیست، اضافه کرد:  بنابراین نباید منتظر علائم تنفسی برای کودکان بود، اگرچه ممکن است فرد آبریزش بینی و دیگر علائم معمول مثل تهوع، استفراغ، اسهال، تنگی نفس و ... را نیز داشته باشد.
وی بر ضرورت استفاده از ماسک و آموزش محافظت فردی به کودکان تاکید کرد و گفت: والدین از حضور کودکان در مراکز خرید و سایر اماکن شلوغ جلوگیری کنند و جز در مواقع ضروری، کودکان را از خانه خارج نکنند و در اجتماعات حاضر نشوند.
بیانی با اشاره به این که بسیاری از خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن بیماری کووید ۱۹، رفت و آمدهای خانوادگی را آغاز کرده‌اند، گفت: مهمانی‌های خانوادگی باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا خواهد شد.

وی بیان داشت: کودکان همراه با بزرگسالان در حال ابتلا به کرونا هستند، همچنین هر کودک می تواند یک ناقل کرونا برای دیگران به ویژه افراد میانسال باشد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک