جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ساعت ۱۱:۱۸
کارشناس مسائل سیاسی:

همراهی مدیریت انقلابی با دانش روز سبب حل مشکلات کشور می شود

حسین دوست محمدی گفت: با نگاهی گذرا به عرصه های پیشرفت کشور از جمله در صنایع موشکی ، نانو و پزشکی به این نتیجه می رسیم که اگر مدیریت انقلابی و مدیریت توأم با دانش همراه شوند، مشکلات کشور حل می‌شود .
همراهی مدیریت انقلابی با دانش روز سبب حل مشکلات کشور می شود,

حسین دوست محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: با پشت سر گذاشتن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدم نهادن به دهه‌ی پنجم حیات انقلاب با وجود اینکه دشمنان گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستان آن در سراسر جهان، امیدوارانه و با انگیزه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

وی افزود: بیانیه‌ی گام دوم انقلاب برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظورجهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ارائه داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:  بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان است و همچون منشوری برای دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود وفصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: با نگاهی گذرا به صنایع برتر ایران همچون صنایع موشکی، حوزه نانو، پیشرفت های پزشکی و سلول های بنیادی و دیگر پیشرفت هایی که در طول این چند سال ایران را در لیست چند کشور برتر  دنیا قرار داده است ، به لحاظ دانش، بسیار پیچیده و پیشرفته است و از ظرفیت و توان دانشمندان و دانشگاهیان داخلی ما استفاده شده است.

وی با بیان اینکه چرا از توان علمی جوانان در خودروسازی استفاده نمی‌کنیم؟ چرا باید جوان طراح درجه‌ی یک دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر ما برود طراح کارخانه‌ی کره‌ای بشود؟ گفت:  علت این است که «مدیریت کارمندی» در این حوزه ها حاکم بوده، نه مدیریت جهادی.

وی با بیان اینکه مدیریت این بخش غیر علمی و غیرانقلابی بوده نه مدیریت علمی و انقلابی که غفلت، ضعف و اشکال است، تاکید کرد:اگر مدیریت انقلابی و مدیریت توأم با دانش باشد مشکلات حل می‌شود .

دوست محمدی ادامه داد: به عنوان مثال جهاد دانشگاهی دکل نفتی می‌سازد، ولی دکل نفتی آن را نمی‌خرند و می‌روند دکل چینی می‌خرند،مته‌ی حفاری‌ای که جهاد دانشگاهی ساخته به مراتب از مته‌هایی که از چین وارد می‌کنند، قوی‌تر، دقیق‌تر و مستحکم‌تر است، اما ما نمی‌خریم، دانشمندی که در داروسازی، نفت و انرژی کشور کار می‌کند همین مشکل را دارد. ما نمی‌توانیم پنل‌های خورشیدی تولید کنیم؟ چرا باید پنل خورشیدی را از چین وارد بکنیم؟

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: بهترین تحولات دانشی این کشور را جوانان دانشمندِ متعهد انقلابی رقم زده‌اند و به طول مثال در دانش سلول بنیادی نه فقط دانش، بلکه فناوری‌اش هم بنیانگذارش بچه‌های جهادی بودند.

وی خاطرنشان کرد شرط تحقق موفقیت این است که اول خودمان و دانشمندان داخل کشورمان را باور داشته باشیم و اینکه نگاهمان از بیرون به داخل برگردد.

انتهای پیام/غلامی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک