شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ساعت ۹:۳۴
بخشدار گرمخان خواستار شد:

تعیین تکلیف ساخت سد قوردانلو و تحقق وعده لایروبی رودخانه اترک

بخشدار گرمخان گفت: اهالی روستاهای بخش گرمخان در شهرستان بجنورد خواستار تعیین تکلیف احداث سد قوردانلو همچنین لایروبی رودخانه اترک هستند که سال ها است وضعیت نابسامان این سد و رودخانه، زندگی و امور کشاورزی این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
تعیین تکلیف ساخت سد قوردانلو و تحقق وعده لایروبی رودخانه اترک,

ابراهیم هاتفی فرد، بخشدار گرمخان از توابع شهرستان بجنورد در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: کلنگ احداث سد قوردانلو در شهرستان بجنورد بر روی رودخانه اترک در سال 53 بر زمین زده شد.

هاتفی فرد گفت: در دهه 80 احداث آن آغاز شد اما ساخت آن ادامه نیافت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مکان این سد حایل بین روستاهای عبدل آباد، نجف آباد و اخلی و دنگل قرار دارد، حریم این سد، انتقال شبکه گاز به این روستاها را همچنین تعیین تکلیف طرح توسعه این روستاها را بلاتکلیف گذاشته است.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو تا به کنون احداث و بهره برداری از این سد را تعیین تکلیف نکرده است که آیا آن را خواهد ساخت و یا احداث آن را از دستور کار خارج خواهد کرد.

بخشدار گرمخان افزود: اهالی روستاهای اشاره شده خواهان تعیین تکلیف این سد و برخورداری از شبکه گاز و تعیین حریم طرح توسعه روستاهای خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به نارضایتی کشاورزان بخش گرمخان از عدم لایروبی رودخانه اترک اشاره کرد و گفت: 60 کیلومتر از طول رودخانه اترک از شهرستان شیروان تا روستای نجف آباد در بخش گرمخان می گذرد که هنوز لایروبی نشده است.

وی گفت: لایروبی نشدن رودخانه اترک جریان آب در بستر این رودخانه را کند کرده است.

هاتفی فرد خاطر نشان کرد: پیرامون این رودخانه به نیزار تبدیل شده اند که ارتفاع آنها به شش متر نیز می رسد.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای استان در پاسخ به پیگیری های انجام شده برای لایروبی این رودخانه اعلام کرده است که اعتبار لازم برای لایروبی این رودخانه را در اختیار نداریم.

بخشدار گرمخان همچنین یادآور شد: در گذشته شرکت پتروشیمی خراسان قول لایروبی رودخانه اترک به شرکت آب منطقه ای استان را داده بود.

 

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک