چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۱۳ - ساعت ۱۴:۵۵
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی:

بیش از ۹۴ درصد بار اهدای خون استان برعهده مردان است/ عدم ورود خیران به حوزه انتقال خون

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی گفت: بیش از 94 درصد بار اهدای خون استان برعهده مردان است.
بیش از 94 درصد بار اهدای خون  استان برعهده مردان است/ عدم ورود خیران به حوزه انتقال خون ,خیران +انتقال خون + مراکز خونگیری +خراسان شمالی + اترک نیوز
احسان  روشن روان در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز با اعلام این مطلب افزود: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان  تشکیل می دهند اگر بانوان به این باور برسند که آنها هم دراهدای خون می توانند نقش موثری را درجامعه داشته باشند به طور حتم در شاخص اهدای خون بانوان هم رشد خوبی خواهیم داشت.
روشن روان با بیان این که در حال حاضر بیش از 94 درصد بار اهدای خون برعهده مردان است و تنها 6 درصد زنان مشارکت دارند،افزود: این تصورکه زنان به دلیل کم خونی نمی توانند خون اهداکنند،نادرست است چراکه با مراجعه به این سازمان طی آزمایشات مشخص می شود فرد توان خون دهی را دارد یا نه.
وی افزود: درحالی که طی آمار ما مشخص شده از هر 4 زن ، یک نفر می توانند خون اهدا کنند.
او همچنین از افزایش اهدای خون در بین بانوان استان خبرداد و گفت: امسال تاکنون 4/6 درصد اهدای خون در بین زنان داشتیم که در مقایسه با سال  گذشته که 4 درصد مشارکت بانوان بود، افزایش خوبی را شاهد هستیم.
روشن روان همچنین از ارسال بیش از 3 هزار فرآورده خونی از این استان طی چهار ماه امسال به تهران خبرداد .
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی گفت: متاسفانه در استان خراسان شمالی درحوزه انتقال خون  تاکنون هیج خیری ورود پیدا نکرده که نیاز به تلاش بیشتری از سوی مسولان در این زمینه است.
وی تصریح کرد:نیاز است مسئولان و رسانه های دراین زمینه همکاری و تلاش بیشتری با این سازمان داشته باشند چراکه مشارکت خیرین در زمینه احداث مراکز خون منجر به افزایش اهدای خون از سوی مردم می شود.
وی به نقش منحصر بفرد این مجموعه در حفظ و ارتقا سلامت جامعه و نجات جان بیماران نیازمند به فراورده های خونی اشاره کرد و نقش موثر خیرین و نیکوکاران در گسترش ارائه خدمات مختلف در حوزه سلامت استان ، در جهت رفع محدودیتهای انتقال خون و توسعه شاخص های استان را بسیار موثر دانست.
 انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک