چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۳۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ساعت ۱۹:۵۸
مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت آموزش و پرورش:

وضعیت مالی آموزش و پرورش مانند دوران جنگ بحرانی است /دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: 5/98 درصد بودجه این سازمان برای مزایای حقوق پرسنلی صرف می شود و تنها5/1 درصد صرف بودجه عمرانی و اعتباری برای کیفیت آموزشی می ماند.
وضعیت مالی آموزش و پرورش مانند دوران جنگ بحرانی است /دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند,آموزش و پرورش + بحران + کیفیت بخشی + تجهیز مدارس + بخش خصوصی+ اترک نیوز
به گزارش اترک نیوز، منصور مجاوری در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی  وضعیت مالی حال حاضر آموزش و پرورش را  بحرانی دانست و گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه فراگیر است و باید تمامی دستگاه های دولتی به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی وضعیت مالی آموزش و پرورش را اسفناک مانند دوران جنگ دانست و افزود: اگر مردم به کمک آموزش و پرورش نیایند به طور قطع وضعیت بحرانی تر می شود.
مدیرطرح و برنامه سازمان توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در باره طر ح مشارکتی مدارس گفت: مدارس باید در اختیار مردم قرار بگیرند و توسط مردم اداره شود.
مجاوری از کمک 100 میلیاردی در بحث مشارکت های مردمی خبرداد و گفت: از این میزان 5/2 درصد برای خراسان شمالی اختصاص یافته است.
وی دراین زمینه از انعقاد 5 تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و وزارتخانه درراستای همکاری و تعامل بیشتر خبرداد و افزود: دراین راستا تعاونی های خرید مشارکتی بین معلمان تشکیل شده است.
مجاوری  با اشاره به کسری حقوق 4 هزار و 500 میلیارد تومانی پرسنل آموزش و پرورش گفت: این سازمان برای کیفیت بخشی به آموزش حدود 10 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی نیز دراین جلسه به تخصیص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در 6 ماهه دوم سال 92 اشاره کرد وگفت: از 57 هزار میلیارد تومان اعتبار دولت دهم فقط 22 هزار میلیارد تومان محقق شد .
وی افزود: این درحالی است پیش بینی دولت تحقق 11 میلیاررد تومان بود .
یعقوبی امام جمعه بجنورد هم دراین جلسه بر سرمایه گذاری برای نیروهای کارآمد و متعهد تاکید کرد وگفت: آموزش وپرورش بایستی به نخبه پروری ونخبه شناسی  در تمام مقاطع تلاش کند و تنها به نخبگان گذشته اکتفا نکند.
وی بر تقویت ارتباط روحانیت با مدارس تاکید کرد و نیاز است در دولت اسلامی ارتباط خوبی بین حوزه علمیه و مدارس ایجاد شود.
سید محمد لنگری مدیرآموزش و پرورش خراسان شمالی به ساماندهی فضا آموزش مدارس استان در سال جاری اشاره کرد وگفت: دراین راستان بیشترین دانش آموزان ما در دوره ابتدایی هستند.
وی افزود: این درحالی است از 160 هزار دانش آموز کل استان 92 هزار در مقطع ابتدایی هستند.
لنگری با بیان اینکه از یک هزار و 850 متر فضای فیزیکی مدارس استان حدود یک هزار و 100 فضا در دوره ابتدایی است، گفت: دراین زمینه روند رو به رشد و خوبی داشتیم و امسال 120 کلاس درس جدید ورودی های مقطعه ابتدایی هستند.
بابایی مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز دراین جلسه گفت:  اولویت این اداره کل بازسازی و تجهیز مدارس است.
وی با اشاره به  اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس  گفت: دراین رابطه 100 درصد اعتبارات ردیف سفر رهبری جذب و تامین شده است.
بابایی خاطرنشان کرد تاکنون 46 پروژه مصوبات سفر رهبری انجام شده است.
وی از اختصاص 42 میلیارد تومان اعتبارات استانی به آموزش و پرورش خبرداد وگفت: امسال باهمگرایی انجام شده این میزان اعتباراختصاص یافت که حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان به عنوان تنخواه در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک