چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید غلام‌علی یزدی

شهید غلام‌علی یزدی در تاریخ ۱۳۴۷/۱۰/۹ در شهرستان بجنورد روستای عباس آباد در خانواده مذهبی پا به عرصه هستی گذاشت.
برگی از زندگی شهید غلام‌علی یزدی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید غلام‌علی یزدی در تاریخ ۱۳۴۷/۱۰/۹ در شهرستان بجنورد روستای عباس آباد در خانواده مذهبی پا به عرصه هستی گذاشت.

ایشان را علی صدا می‌زدند، نام پدر ش میرزا محمد بود. وی مجرد بود و درعملیات نصر ۸ به فیض شهادت نائل شد.

او اولین  بار در سن ۱۶ سالگی برای حفظ آرمان‌های انقلاب به جبهه  اعزام شد.

دوران کودکی را در دامان پر مهر خانواده سپری کرد. در این دوران پدر، نماز  قرائت ۵ سوره از قرآن کریم را به وی آموزش داد. شهید غلام‌علی دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی (چهار سال ابتدایی) را در  زادگاهش  گذراند سپس به بجنورد نزد خواهرش رفت و مقطع  راهنمایی را آنجا خواند.

او در کارهای کشاورزی  هم به پدر کمک می‌کرد. با پایان دوره راهنمایی و ورود به متوسطه وارد جبهه شد. البته وی از دورهٔ راهنمایی وراد بسیج شده بود. ابتدا از پایگاه‌ها شروع کرده بود سپس درگشت‌های رزمی  حضور یافت و بعد به جبهه اعزام شد.

در جبهه آموزش غواصی و تخریب را با موفقیت پشت سر گذاشت. او در جبهه  در گروه تخریب و اطلاعات  و عملیات  در لشکر ۵ نصر فعالیت کرد سپس در واحد غواصی مشغول شد و در آخرین  مرحله به عنوان راهنمای گردان معرفی شد.

غلام‌علی یزدی در عملیات مختلفی  حضور داشت  از جمله کربلای ۱ والفجر ۱۰ کربلای ۴و ۵ بیت المقدس و نیز در خط‌های پدافندی فعال بود.

ایشان در عملیات  والفجر ۸ در منطقه فاو مجروح شیمیایی شدند. سر انجام  غلام‌علی  یزدی در تاریخ ۲۹/۸/۶۶ در منطقه  ماووت عراق در عملیات (بیت المقدس ۳ – نصر ۸) در ارتفاعات ناوک بعد از  پاتک دشمن بر اثر اصابت تیر مستقیم به قلبش  به شهادت رسید.

شهید یزدی قبل از شهادت  سفارش کرده بود که وقتی مرا داخل قبر گذاشتید سوره یاسین را بخوانید من به قرآن خیلی علاقه دارم.

وی همیشه تسبیح داشت که با آن ذکر می‌گفت و به خصوص روزهای مجسله ذکر صلوات قرآنی داشت. هر وقت نماز می‌خواند خیلی طولانی بود و سر نماز گردنش کج بود.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک