چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ - ساعت ۲۱:۳۰
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان‌شمالی خبر داد:

بازگشت ۴ میلیارد ریال به مالباختگان فضای سایبری در خراسان‌شمالی

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان‌شمالی از بازگشت بیش از چهار میلیارد ریال به مالباختگان فضای سایبری در استان خبر داد.
بازگشت ۴ میلیارد ریال به مالباختگان فضای سایبری در خراسان‌شمالی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد امیر رمضان زاده رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان‌شمالی با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی همزمان با ایام نوروز، اظهار کرد: در این مدت بیش از چهار میلیارد ریال وجه نقد که از حساب شهروندان کلاهبرداری شده بود با تلاش همکارانم به حساب مالباختگان عودت داده شد.

وی بیان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری با هدف پیگیری و واکنش سریع در برابر آسیب‌ها و تهدیدات و جرائم برخط راه اندازی شد که این موضوع رضایت خاطر شهروندان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری یکی از آسانترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با پلیس فتا است، تصریح کرد: کارشناسان حاضر در این مرکز به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در خصوص ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده به بدافزارهای جاسوسی و مخرب است که تحت عناوین مختلف مانند ثبت نام کالا برگ الکترونیک، ابلاغیه قوه قضاییه و... با هدف سرقت اطلاعات کاربران و کلاهبرداری‌های مالی از شهروندان انجام می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان شمالی گفت: شهروندان جهت پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری ها به پیام‌های دریافتی از شماره‌های شخصی حتی از سوی دوستان و آشنایان توجه نکرده و از کلیک بر روی لینک‌های ارسالی خودداری و در صورت انجام این کار نسبت به حذف برنامه نصب شده اقدام کرده و مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند.

سرگرد رمضان زاده در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به صورت شبانه روزی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا بخش فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا ارتباط برقرار کرده و مواردی از جمله کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را گزارش کنند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک