سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۷:۱
 مدیرگروه بهبود تغذیه علوم پزشکی استان خبر داد:

 شناسایی ۵۷۰۰ مادر باردار نیازمند در خراسان شمالی

مدیرگروه بهبود تغذیه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۷۸۷ مادر باردار و کودک زیر پنج سال از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند.  
 شناسایی ۵۷۰۰ مادر باردار نیازمند در خراسان شمالی,

 به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نسرین علیزاده اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۷۸۷ مادر باردار و کودک زیر ۵ سال از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند.

 وی با بیان اینکه برنامه کمک غذایی مادران باردار نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای در جمعیت تحت پوشش یکی از برنامه‌های هدف دانشگاه است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۵۰ مادر در ۶ شهرستان به کارگروه امداد امام خمینی (ره) و در آشخانه ۶۷۰ نفر توسط بنیاد علوی از حمایت‌های تغذیه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

علیزاده هدف از این طرح را ارتقا وضعیت تغذیه مادران باردار نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه‌ای ذکر و عنوان کرد: مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال که بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی شده و خدمات سبد تغذیه رایگان به‌صورت ماهیانه اختصاص‌یافته است.

علیزاده خاطرنشان کرد: طرح حمایتی مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه باهدف بهبود سلامت مادران و پیشگیری از تولد نوزادان کم‌وزن و بیمار، در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد با حمایت کارگروه امداد و بنیاد علوی و مشارکت معاونت بهداشتی انجام می‌شود.

این کارشناس مسئول بیان داشت: طرح حمایتی مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه باهدف بهبود سلامت مادران و پیشگیری از تولد نوزادان کم‌وزن و بیمار، در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد با حمایت کمیته امداد و بنیاد علوی و مشارکت معاونت بهداشتی انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه براین‌اساس، ماهانه متناسب با دهک یک تا پنج مبلغ یک میلیون تومان و دهک ۶ تا ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیک برای تهیه اقلام ضروری آنان شارژ شده است، افزود: تأمین مواد غذایی مناسب برای رشد کودکان از دغدغه‌های حوزه سلامت است و این طرح باهدف ارتقای تغذیه کودکان به‌منظور پیشگیری از سوءتغذیه و ابتلا به بیماری‌ها انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: برای شناسایی این کودکان مراقبان، بهورزان و کارشناسان تغذیه - پزشکان در تمام مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی در سیستم بهداشت و درمان مشارکت دارند و کودکان دارای سوءتغذیه، کم‌وزن، لاغر و کوتاه‌قد شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌کنند.

این کارشناس مسئول افزود: شرط تداوم برنامه حمایت تغذیه‌ای برای کودکان مشارکت مادران در انجام مراقبت‌های بهداشتی و پایش رشد کودک است، کودکان هر سه ماه یکبار پایش می‌شوند و در صورت بهبود شاخص‌های رشد کودک کارت کالابرگ مجدد شارژ می‌شود؛ اما چنانچه کودک پس از چند ماه از حمایت انجام شده به وزن و استانداردهای مناسب سلامتی دست نیافت به دلیل عدم همکاری مناسب والدین شارژ کارت کودک انجام نمی‌شود.

 

 انتهای خبر/ ر

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک