چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ساعت ۲۲:۳۰
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان:

تکرار و فریب، تکنیک دشمن برای ضربه زدن به نظام است

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان گفت: مهمترین تکنیک دشمن برای زنده نگه داشتن اغتشاشات استفاده از تکنیک تکرار در کنار فریب افکار عمومی بود.
تکرار و فریب، تکنیک دشمن برای ضربه زدن به نظام است,

مهدی کیوان، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهارکرد: به نحوی که استکبارجهانی با همراهی منافقین خارجی و داخلی با جنگ ترکیبی و شناختی و پمپاژ رسانه‌ای اذهان مردم، سعی در نمایش غلبه اجتماعی اغتشاشگران و مخالفین نظام بر مردم و ملت انقلابی و حامی نظام و انقلاب و کشور را داشتند.

وی تصریح کرد: کشته‌سازی به‌ویژه در خصوص زنان برای تحریک احساسات عامه مردم و همچنین سوءاستفاده از این ویژگی خاص ایرانیان در بُعد ناموس پرستی و غیرت، نسبت به زنان و دختران است.

کیوان ادامه داد: در حوزه قومیت‌ها و پراکندگی استانی نیز با توجه به ریشه‌های قبلی موجود و اختلافات موجود قومیت‌ها، دشمن سعی در برافروزی مجدد این آتش را داشت و با ایجاد کشته‌سازی در استان‌های مختلف می‌خواست با درگیر کردن همه‌ی مناطق کشور آشوب و اغتشاش را گسترده کند تا حکومت توان مدیریت و کنترل اوضاع را از دست بدهد.

وی تاکید کرد: عوامل متعددی در بروز آشوب می‌تواند موثر باشد لکن از مهم‌ترین آن می‌توان به شاخص فرهنگی اشاره کرد، چرا که دشمن سال‌ها با تهاجم و شبیخون فرهنگی و پروپاگاندای رسانه‌ای تاحدی در تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم موفق عمل کرده و با ایجاد کوچک‌ترین جرقه‌ای این افراد می‌توانند به خیابان‌ها بیایند و موجب آشوب شوند.

کیوان خاطرنشان کرد: دومین عامل مهم را می‌توان رکود ۸ ساله دولت قبلی در همه زمینه‌ها و فاصله زیاد بین مردم با حاکمیت، دلبستن به غرب، نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری، جاسوسی و ... اشاره کرد.

کیوان گفت: از تاثیر فضای‌مجازی در همراه کردن نوجوانان و جوانان با اغتشاش‌گران نباید غافل بود چرا که در اکثر موارد با استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای واقعیت را وارونه جلوه دادند و نوجوانان را تحریک به بروز واکنش کردند و تاثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای مسموم با فرهنگ غربی، عدم وجود سواد رسانه‌ای و حجم گسترده رسانه‌ در اختیار دشمن نیز در همراه کردن جوانان نیز منطقی است.

وی در خصوص شکاف بین ملت و دولت یادآور شد: این موارد بی‌تاثیر در بوجود آمدن اغتشاش نبوده است مخصوصا با وضعیتی که دولت قبل در بُعد اقتصادی ایجاد کرد و به نوعی از مردم فاصله گرفت، در طول این سال ها گاها وعده‌های متعدد مسئولین و نمایندگان مجلس بدون هیچ پشتوانه‌ی اجرایی صرفا موجب بی‌اعتمادی به برخی نهاد‌های حاکمیتی شده است.

کیوان ادامه داد: در حوزه مسئولان نحوه برخورد آنان با مشکلات مردم و همچنین نحوه ارتباط و تعامل آنان با مردم تاثیر مستقیم در شاخص رضایتمندی مردم دارد. مسئول باید با مردم روراست باشد، از مسئولین در حوزه‌های مختلف حکومت‌داری باید یک حرف شنیده شود، حرف و عمل مسئولین باید یکی باشد لذا مردم از قول و قرارهای توخالی خسته شده اند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان تاکید کرد: در بُعد رسانه‌ها و در مورد موضوعات مختلفی که در جامعه پیش می‌آید اولین روایت باید مربوط به رسانه خودی باشد نه دشمن. ما همیشه در این مورد منفعل عمل کرده‌ایم چرا که راوی روایت اول نبوده‌ایم لذا جنگ، جنگ روایت‌هاست پس باید در سریع‌ترین زمان ممکن دقیق‌ترین روایت را رسانه داخلی ما منتشر کند.

وی را‌ه‌کار برون‌رفت از شرایط را این‌گونه بیان کرد: به نظر بنده بسیاری از تلاطم‌ها و حرکات اجتماعی ریشه در برخی قوانین و ابلاغیات و دستورالعمل‌هایی دارد که به درستی و با درنظر گرفتن همه جوانب مصوب نشده‌اند.

کیوان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌تواند موثر باشد، به طور مثال در بحث فضای‌مجازی، در بحث حجاب و عفاف و در بحث اعتراضات و نارضایتی‌های مردم قانون جامع و کامل نداریم و این‌ها بایستی با بررسی دقیق و کارشناسی حل بشود تا بتوان ریشه آسیب را برطرف کرد.

 

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک