پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۱۱/۲۵ - ساعت ۲۳:۲۹
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

آموزش طراحی لباسهای منطبق با فرهنگ اسلامی در هنرستان هادر اولویت باشد

همایش 'زن گوهر ارزنده' و دومین جشنواره استانی طراحی لباس ایرانی و اسلامی با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش خراسان شمالی در محل کانون ریحانه بجنورد برگزار شد.
آموزش طراحی لباسهای منطبق با فرهنگ اسلامی در هنرستان هادر اولویت باشد,آموزش،پرورش،لباس،هنرستان

به گزارش اترک، محمد وحیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز (25 بهمن) در این همایش طراحان و جوانان را به استفاده از الگوهای اسلامی و ایرانی در پوشش ها و تولیداتشان توصیه کرد.
وی عفاف و پاکدامنی را از آشکارترین نشانه‌های سلامت جامعه‌ اسلامی و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: حجاب یکی از مهمترین نمادهای تمایز میان جوامع دینی و غیردینی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: فرهنگ و حجاب جزء شاخص‌ترین مصادیق ارزش‌های الهی است و همواره به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های تشخیص و تعیین فکری و هویتی زنان و مردان پاکدامن در جامعه‌ اسلامی بوده است. 

وحیدی با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زنان، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی این باور ذهنی در دنیا توسعه یافته که زنان یک کالا نیستند و برهمین اساس گرایش به اسلام در غرب هر ساله افزایش می یابد.

وی به راه‌اندازی رشته های طراحی در هنرستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: تمام این برنامه‌ها به منظور حمایت از تولید ملی و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه صورت گرفته است. 

وی استفاده از ظرفیت های هنرستان ها را گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ایرانی و اسلامی و بومی دانست و بیان داشت: آموزش طراحی لباس ها منطبق با فرهنگ کشوراسلامی ایران می بایست به عنوان یک اولویت در هنرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است برگزاری نمایشگاه مد و لباس با حضور تعدادی از طراحان و دانش اموزان هنرستانی، نمایش و ارائه مدل‌های اسلامی و ایرانی، عرضه 100 مدل لباس برگرفته از فرهنگ بومی و محلی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حاشیه این همایش بود.

 

 

 

 

شبستان

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک