جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ساعت ۱۵:۴۱

گرمه‌ای‌ها خسته از جولان موتورسیکلت‌ها‌

با آغاز فصل گرما، بار دیگر پای موتورسواران عمدتاً جوان به اماکن عمومی بازشده و ویراژهای رعب‌انگیز به همراه صدای گوش‌خراش اگزوزها آسایش مردم را نشانه گرفته است.
گرمه‌ای‌ها خسته از جولان موتورسیکلت‌ها‌,

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، با فرارسیدن فصل تابستان و مساعد شدن شرایط جوی، وسیله نقلیه‌ای کوچک و ارزان با دو لاستیک نحیفش از راه می‌رسد و با استقبال نوجوانان و جوانان بال‌وپر پیدا می‌کند.

این وسیله نقلیه که در شهرهای بزرگ وسیله کاملاً مناسبی برای رهایی از ترافیک و انجام آسان امورات روزمره است، در شهرهای کوچک به دردسری بزرگ تبدیل می‌شود که آسایش و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

ویراژ مداوم در اماکن عمومی مانند پارکها، تفریحگاهها و حتی پیاده‌روها، دستکاری در اگزوز برای افزایش صدای نابهنجار یکی از مهمترین مشخصه موتورسیکلت‌هایی است که امروزه در شهر گرمه دیده می‌شوند.

این اقدامات هنجارشکنانه، علاوه بر اینکه باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند، آسایش مردم را مختل کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده‌اند.

بی‌توجهی موتورسواران به علائم رانندگی

یگانه یکی از شهروندان گرمه‌ای به بی‌توجهی موتورسواران به سرعت مطمئنه اشاره کرد و افزود: در خیابان‌های گرمه سرعت‌گیرهای بی‌شماری وجود دارد اما موتورسواران به‌هیچ‌عنوان به این موضوع توجه نمی‌کنند و با سرعت زیاد و به‌صورت کاملاً خطرناک از روی آنها عبور می‌کنند.

وی با اشاره به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی موتورسواران عنوان کرد: ظاهراً قوانین راهنمایی و رانندگی و به‌ویژه چراغ‌قرمز تنها مخصوص صاحبان خودرو است که موتورسواران کوچک‌ترین توجهی به این علائم نمی‌کنند و با بی‌خیالی تمام از چراغ‌قرمز عبور می‌کنند.

خانم جلالی، یکی از شهروندان گرمه‌ای نیز خواستار برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان آرامش جامعه و موتورسواران متخلف شد و تصریح کرد: پلیس با باطل کردن گواهینامه، گرفتن اجازه حق رانندگی با این وسیله تا چندین سال، جلوی این دسته از افراد با اقتدار بایستد.

وی افزود: خانم‌های شهر و فرزندان کوچک از انجام حرکات نمایشی و صدای ناهنجار موتورها واهمه دارند و این ناهنجاری‌ها باعث سلب آسایش و آرامش شهروندان می‌شود.

طایفی از جوانان شهر گرمه نیز با بیان اینکه حرکات نمایشی، سرعت غیرمجاز و سوراخ کردن اگزوز توسط موتورسیکلت‌سواران در شهر گرمه امری عادی شده است افزود: مسئولان به ویژه پلیس بایستی برای رفع این مشکل اقدام خاصی انجام دهند.

وی اضافه کرد: برداشتن منبع اگزوز موتورسیکلت و تولید صدای ناهنجار و آلودگی صوتی، بوق‌های نامتعارف و نور خیره‌کننده در شب در بین موتورسواران به یک اپیدمی تبدیل‌شده و این حرکات نیازمند برخورد قانونی است.

این شهروند ضمن تقدیر از نیروی انتظامی شهرستان گرمه به جهت شیوه درست و بدون خطر برخورد با متخلفان اظهار داشت: در گذشته برخورد با متخلفان به همراه تعقیب و گریز در داخل شهر انجام می‌شد که خطراتی را برای موتورسیکلت‌سواران جوان و مردم به همراه داشت اما برخورد با متخلفان به شیوه کنونی که افراد متخلف شناسایی‌شده و سپس در فرصت مناسب با آنها برخورد می‌شود حرکتی صحیح و شایسته تقدیر است.

وی از مسئولین انتظامی شهرستان خواست برخورد با موتورسواران را به نداشتن کلاه ایمنی محدود نکرده و با افرادی که موجب آلودگی صوتی می‌شوند برخورد جدی نمایند.

برخورد قاطع با موتورسیکلت‌سواران متخلف ادامه دارد

سرهنگ حدادیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گرمه با بیان اینکه برخورد قاطع با موتورسیکلت‌سواران متخلف ادامه دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف از سوی راکبان موتورسیکلت مراتب را به مأموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: پلیس با هرگونه موردی که موجبات سلب آرامش و آسایش مردم را فراهم کند برخورد خواهد نمود.

حدادیان همچنین ایجاد سروصدای فراوان توسط کاروان‌های عروسی را یکی دلایل نارضایتی شهروندان گرمه‌ای عنوان کرد و افزود: به جهت رفاه حال شهروندان و رعایت قانون، شیوه صحیح برگزاری مراسمات عروسی و راه‌اندازی کاروان در داخل شهر از روز قبل به مسئولان برگزاری مراسمات یادآوری می‌شود و درصورتی‌که شخص یا گروهی در شب عروسی مرتکب راه‌بندان یا ایجاد مزاحمت برای مردم شوند صاحبان عروسی و خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف جریمه خواهند شد.

وی ضمن تأکید بر استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران خواستار توجه بیش‌ازپیش به قوانین از سوی تمامی رانندگان شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گرمه همچنین بیان داشت: در سه‌ماهه اول امسال، توقیف موتورسیکلت متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک