جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۰:۳۵

رتبه دوم کشوری درساخت مسکن معلولین/سرانه هربیمارمعلول صدهزارتومان/اعطای ۷۰ فقره وام اشتغال درسال ۹۴

رئیس اداره بهزیستی مانه وسملقان تاکید کرد: در زمینه ایجاد مسکن برای معلولین در استان رتبه اول ودر کشور حائز رتبه دوم شده ایم که این نشان از تلاش همکاران بنده در مجموعه بهزیستی شهرستان می باشد.
رتبه دوم کشوری درساخت مسکن معلولین/سرانه هربیمارمعلول صدهزارتومان/اعطای 70 فقره وام اشتغال درسال 94,مسکن،سرانه،معلولین،خراسان شمالی

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری آشخانه؛ معصومه روحی رئیس اداره بهزیستی مانه وسملقان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شعار پیشگیری بهتر از درمان است گفت: بهزیستی از واحد های تخصصی مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آن ها واحد پیشگیری از آسیب ها به ویژه آسیب های اجتماعی است.

روحی تصریح کرد: در پیش گیری ما به دنبال جلوگیری از معلولیت هستیم ودر همین راستا طرح های مختلفی من جمله بینایی سنجی وشنوایی سنجی نوزادان که مهمترین طرح های پیشگیری از معلولیت هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 95 تا کنون 4 مورد نوزاد دارای مشکل شنوایی شناسایی شده که برای سیر مراحل درمانی وجلوگیری از معلولیت کار های آن انجام شده است.

رئیس اداره یهزیستی مانه وسملقان با اشاره به اهمیت بینایی سنجی بیان داشت: غربالگری مشکل بینایی بین کودکان 3 تا 6 سال انجام می شود تا مشکلات به موقع شناسایی شود جلوی ایجاد معلولیت گرفته شود.

روحی با اشاره به واحد توانبخشی بهزیستی گفت: یکی از مهمترین طرح های توانبخشی بهزیستی در جامعه طرح  CBR است، این طرح به این گونه است که کارشناسان ما با مراجعه به روستا های دور افتاده به شناسایی خانواده هایی که در آن ها معلول وجود دارد می پردازند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی توسط کارشناس ومعرفی به ما یک اکیپ متشکل از پزشک عمومی، روانشناس ومدد کار ماهانه به منازل شهروندان دارای معلول مراجعه کرد وخدمات پزشکی ومشاوره ای به آنان ارائه می دهند.

رئیس اداره بهزیستی مانه وسملقان تاکید کرد: تعداد این کارشناسان باید با توجه به تعداد معلولین شهرستان 10 نفر باشد اما متاسفانه هم اکنون 6 نفر در حال  کار اند که نیازمند است توجه بیشتری به این امر صورت گیرد.

وی دامه داد:برای نگهداری معلولین ماهانه صد هزار تومان ومعلولین ضایعه نخاعی مبلغ 120 هزار تومان سرانه اهدا می شود وهمچینی در شهرستان یک مرکز نگهداری برای معلولین دختر بالای 14 سال نیز داریم که وظیفه بهبود روابط اجتماعی وحرفه آموزی به آن را بر عهده دارد.

روحی تاکید کرد: در زمینه ایجاد مسکن برای معلولین در استان رتبه اول ودر کشور حائز رتبه دوم شده ایم که این نشان از تلاش همکاران بنده در مجموعه بهزیستی شهرستان می باشد.

وی با اشاره به اشتغال زایی های انجام شده گفت: در سال 94 70 فقره وام 100 میلیون ریالی با بهره 4 درصد برای اشتغال زایی اعطا شده است و 61 نفر نیز در نوبت بانک هستند.

رئیس اداره بهزیستی مانه وسملقان خاطر نشان کرد: تعدا 74 خانم شهری سرپرست خانوار وهمچنین 251 خانم سرپرست خانوار روستایی وعشایری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک